شماره ۴۸۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن
صفحه را ببند
از اعتراض مجلس تا پیش‌کشیدن اینترپل
جنجال پولادی

شهروند| امان‌نامه‌ای که به قول سازمان نظام وظیفه جمهوری‌اسلامی فقط به خاطر مصالح تیم‌ملی به مهرداد پولادی داده شد، حالا بی‌اعتبار شده اما اخراجی بازی جنجالی ایران و عراق در یک‌چهارم‌‎نهایی دوره اخیر جام ملت‌های آسیا هنوز به ایران نیامده و کماکان حکم سرباز فراری را دارد.
اعتراض   مجلسی‌ها
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی(خانه ملت) با استناد به حرف‌های سردار موسی کمالی، جانشین منابع انسانی نیروهای مسلح نوشت که از ۱۱۸ نفر بررسی شده ۱۰ نفر ازجمله مهرداد پولادی برای مشخص شدن وضعیت‌شان مراجعه نکرده‌‌اند. چند نماینده مجلس به سرپیچی پولادی از قانون و رفتن به قطر به جای آمدن به ایران انتقاد کردند. در این بین، حرف اول و آخر را سردار کمالی زد: «ما به خاطر مصالح ملی با حضور آنها در جام‌ملت‌ها موافقت کردیم اما حالا تا حصول نتیجه این موضوع را پیگیری می‌کنیم.» تهدید هم در صحبت‌های سردار به چشم می‌خورد: «ما از تمام ظرفیت‌های قانونی برای بازگرداندن پولادی استفاده خواهیم کرد. اگر او تمکین نکند، باید از تیم‌ملی خداحافظی کند. چون در صورت فرار از خدمت وظیفه عمومی امکان ادامه فوتبال را نخواهد داشت. امیدواریم او به ایران بیاید. در غیراین صورت راه‌های دیگر را آزمایش خواهیم کرد. اگر رأی دادگاه درخصوص پولادی صادر شود، حتی از طریق اینترپل پیگیری و اقدام به دستگیری این بازیکن می‌کنیم.»
ماجرای  رفیعی
داستان سربازان دارای کارت جعلی تیم‌ملی تنها به پولادی ختم نمی‌شود. سروش رفیعی هم دیگر بازیکن زیرذره‌بین است. حسین ابن قاسم، سرپرست فولاد امیدوار است رفیعی فرصت همراهی فولاد در جام باشگاه‌های آسیا را به دست بیاورد و در پایان این رقابت‌ها، سرباز شود. ابن قاسم گفت: «اگرپولادی به باشگاه قطری تعهد دارد رفیعی هم تحت قرارداد باشگاه فولاد است و امیدوارم برخورد مشابهی با
2 بازیکن صورت بگیرد.» سردار کمالی در مورد این‌که مسئولان فولاد خوزستان مدعی شده‌اند سروش رفیعی نیز مانند پولادی تحت قرارداد باشگاه فولاد است و اجازه دهند تا پایان فصل بازی کند، گفت: «چنین چیزی امکان ندارد. پولادی در خارج از کشور بازی می‌کند و بحث مسائل بین‌المللی و فیفا با پرونده بازیکنان داخلی تفاوت دارد.» با این وضع باید دید در این شرایط آیا برخورد قانونی صورت می‌گیرد یا موضوع پس ازچندی فراموش می‌شود؟ نظام وظیفه که ظاهرا قصد کوتاه آمدن ندارد!


تعداد بازدید :  303