شماره ۴۸۷ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ بهمن
صفحه را ببند
سرقت از مسافربر‌ها با کارتن‌های حاوی آجر


شهروند| مرد تبهکاری که از طریق کارتن‌های حاوی آجر، گوشی‌های تلفن همراه مردان مسافربر را سرقت می‌کرد  به دام پلیس افتاد.
24 آبان‌ماه ماموران گشت کلانتری در خیابان جمهوری، اطلاع پیدا کردند که راننده یک خودرو پراید مسافربر با کمک تعداد دیگری از رانندگان اقدام به دستگیری جوانی به جرم سرقت گوشی تلفن همراه کرده است.
راننده خودرو پراید پس از حضور مأموران به آنها اعلام کرد: «با خودرو پراید مسافرکشی می‌کنم. چندماه پیش در میدان پاستور جوانی را دیدم که یک کارتن به ظاهر حاوی ظروف چینی به همراه خود داشت و درخواست خودرو دربست به مقصد بازار تهران را می‌کرد. او را سوار کردم. مرد جوان گفت می‌خواهد همسرش را در محدوده بازار تهران سوار کنم و از آن‌جا به  میدان شهدا برود. در بین راه از موضوعات اقتصادی صحبت ‌کرد. کارتن ظروف چینی را نشان داد و ادعا کرد که 500‌هزار تومان جهت خرید آن پرداخت کرده است. در حالی ‌که در خیابان جمهوری به سمت بازار تهران در حرکت بودیم، او با طرح این موضوع که شارژ باطری گوشی تلفن همراهش تمام شده، از من خواست تا گوشی تلفن همراهم را برای چنددقیقه در اختیارش قرار دهم تا با همسرش تماس بگیرد و من نیز که در همین مسیر کوتاه به وی اعتماد پیدا کرده بودم، گوشی تلفن همراهم را در اختیار او قرار دادم.»
مالباخته در ادامه اظهاراتش و درخصوص نحوه سرقت گوشی تلفن همراهش به کارآگاهان گفت: «این جوان چندین‌بار به ظاهر شماره تماس همسرش را گرفت اما هربار عنوان می‌کرد که گوشی همسرش مشغول است تا این‌که به بهانه‌ای از من درخواست کرد تا توقف کنم؛ در حالی ‌که گوشی تلفن همراهم همچنان در اختیار این جوان بود، وی از ماشین پیاده و ناگهان در میان جمعیت ناپدید شد. به تصور این‌که کارتن حاوی ظروف چینی متعلق به این جوان در داخل ماشینم است و او به‌دنبال همسرش رفته، نزدیک به یک ساعت منتظر ماندم اما خبری از آن جوان نشد؛ با یک تلفن کارتی با شماره گوشی خودم تماس گرفتم اما خاموش بود. به سراغ کارتن حاوی ظروف چینی رفتم و در کمال تعجب متوجه شدم که در داخل کارتن ظروف چینی تنها چند پاره آجر قرار دارد؛ آن‌ زمان بود که متوجه شدم که این جوان به همین راحتی گوشی مرا سرقت کرده است.»
مالباخته درخصوص چگونگی شناسایی سارق خود نیز به کارآگاهان گفت: «24 آبان‌ماه در خیابان جمهوری در حال مسافرکشی بودم که یک مسافر دربست را سوار کردم؛ ناگهان این مسافر موضوعات اقتصادی را مطرح کرد و چند ظرف چینی را نشانم داد؛ همان زمان به یاد داستان سرقت خود افتادم و زمانی که قدری به این مسافر دقت کردم، در کمال تعجب متوجه شدم که این جوان همان سارقی است که چندماه پیش اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کرده است. بلافاصله بدون آن‌که او متوجه شود، موضوع را با پیامک به چند تن از دوستانم که در همان محدوده خیابان جمهوری مسافرکشی می‌کنند اطلاع داده و با حضور آنها، سارق گوشی تلفن همراه خود را دستگیر و به کلانتری تحویل دادم.»
تحقیقات   پلیسی
با آغاز تحقیقات، متهم داوود 31ساله به سرقت گوشی تلفن همراه شاکی و همچنین دهها سرقت‌ مشابه گوشی‌های تلفن همراه راننده‌های خودروهای مسافرکشی و در پوشش مسافر دربستی اعتراف کرد.
سرهنگ کارآگاه رامین خدایاری، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «متهم پرونده که اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر دارد، به سرقت‌های مشابه گوشی در محدود بازار تهران و خیابان جمهوری اعتراف کرد. در حال حاضر تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم متهم در دستور کار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. بازپرس پرونده با درخواست انتشار بدون پوشش تصویر متهم از کلیه مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حـر – خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.»


تعداد بازدید :  105