شماره ۳۴۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد
صفحه را ببند
دلایل تضعیف پرسپولیس از زبان حمید درخشان
عنوان گران‌ترین مربی لیگ دایی را زیر فشار برده
صادقیان هنوز نمی‌داند در چه باشگاهی بازی می‌کند

حسین جمشیدی|  شکست پرسپولیس مقابل فولاد در روزی که دایی هم قبول کرد تیمش ضعیف بازی کرده (اتفاقی که معمولا به ندرت رخ می‌دهد)، هجمه انتقادات را به سوی سرخپوشان روانه کرد. از اعضای هیأت‌مدیره بگیر تا اعضای کمیته فنی و پیشکسوتان که دایی، بازیکنان و رحیمی را به باد انتقاد گرفتند. گرفتن یک امتیاز از 2 بازی نایب قهرمان فصل گذشته را خیلی زود در شرایط بحرانی قرار داده اما پیشکسوت پرسپولیس معتقد است این تیم پتانسیل درخشش در بازی‌های آینده را دارد، البته اگر رحیمی حاشیه‌ها را مدیریت کند و وارد جدال با منتقدان نشود. در ذیل گفت‌وگوی حمید درخشان مهاجم اسبق باشگاه پرسپولیس را با «شهروند» می‌خوانید.
* از بازی با فولاد شروع کنیم، چرا پرسپولیس این‌قدر بد بازی می‌کند؟
پرسپولیس بازی خوبی  انجام نداد و در هر 3خط دارای مشکل بود. با این‌که بازیکنان جذب شده، توانایی بالایی دارند اما هیچ‌کدام در حد خودشان ظاهر نشدند. شاید برخی جدایی برخی نفرات را بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی کنند اما فکر نمی‌کنم با تغییر 2، 3 بازیکن این‌قدر تیم تضعیف شود. خلعتبری، حسینی و پولادی در تیم نیستند اما انگار کل تیم عوض شده است، اگرچه همین فولاد 80‌درصد تیمش تغییر کرده و دیدیم که چه بازی روانی را به نمایش گذاشت، البته گرمای هوا را نیز می‌توان در این شکست دخیل دانست زیرا پرسپولیس حتی نتوانست یک حمله درست و حسابی کند.
* چقدر تقصیر این شکست را بر گردن دایی می‌اندازید؟
دایی هم مثل سایرین مقصر است. وقتی تیمی می‌بازد نباید به دنبال مقصر گشت و بلکه باید برای آینده و جبران این شکست برنامه‌ریزی کرد، اگرچه نمی‌توان عیار دایی را با این 2 بازی سنجید. فکر می‌کنم عنوان گران‌ترین مربی لیگ روی دایی اثر منفی گذاشته و او را زیر فشار برده است اما در سالیان اخیر تجربه زیادی کسب کرده و مطمئنم که می‌تواند این تیم را مثل فصل گذشته به اوج برساند.
* فکر نمی‌کنید اختلافات داخلی پرسپولیس این تیم را به‌هم ریخته است؟
هر انسان یا مجموعه‌ای وقتی قصد انجام کاری را دارد باید به پیشینه آن کار توجه کند و واکنش‌ها نیز در دوره‌های قبلی به این کار بررسی شود. در بحث کمیته فنی، پرسپولیس قبلا تجربه‌های زیادی داشت و مشخص هم بود که کمیته فنی نمی‌تواند در این برهه کمکی به پرسپولیس بکند. اعضای کمیته فنی خودشان هم قبول کرده‌اند که نمی‌توانند تأثیرگذار باشند و فقط نقششان مصاحبه کردن است. حال با نتایجی که از این کار در دوره‌های قبلی مشاهده شده، مشخص نیست چرا این مدیریت با وجود این‌که می‌دانست کمیته فنی سودی ندارد، دوباره دست به چنین کاری زد.
* علاوه بر کمیته فنی به نظر می‌رسد هیأت‌مدیره نیز شدیدا مخالف رحیمی است.
چون تعیین وظایف به خوبی انجام نشده، این مشکلات به وجود می‌آید. اگر هر کسی بر سر کار خودش باشد و برای همان کار نیز اظهارنظر کند، این مسائل از بین می‌رود. در برهه فعلی رحیمی نقش بسیار کلیدی دارد و باید به جای وارد شدن به حاشیه‌ها و پاسخ دادن به انتقادات، جنجال‌های به‌وجود آمده را مدیریت کند. به نظرم پرسپولیس این روند را ادامه نمی‌دهد و خیلی زود می‌تواند نظر هوادارانش را جلب کند.
* صادقیان نیز در این دیدار حرکت ناشایستی را نسبت به داور انجام داد که با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.
ابتدا بگویم که صادقیان بازیکن بسیار باکیفیت و باهوشی است و آینده خوبی برایش از نظر فنی می‌بینم اما او هنوز نمی‌داند که برای چه باشگاه بزرگی بازی می‌کند. آستانه تحمل چنین بازیکنی که کادرفنی این‌قدر روی او حساب می‌کند، باید بیشتر از این باشد. او اگر می‌خواهد در آینده به بازیکن بزرگی تبدیل شود، باید مسائل اخلاقی‌اش هم مثل مسائل فنی‌اش پیشرفت کند. این‌که در یک صحنه داور اشتباه سوت می‌زند، دلیل نمی‌شود تا او شخصا تصمیم‌گیری کند و از حق و حقوق تیمش به این شکل دفاع کند. صادقیان با این حرکات به پرسپولیس کمک که نکرد هیچ، بلکه ضربه بزرگی هم به تیمش زد.


تعداد بازدید :  61