شماره ۴۸۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۷ بهمن
صفحه را ببند
... برف و باران در آخر هفته

براساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی، با ورود سامانه فعال بارشی از سمت شمال غرب و غرب کشور، از روز پنجشنبه این هفته علاوه بر نواحی یادشده، شاهد بارش برف و باران در دامنه‌های البرز و زاگرس خواهیم بود. این سامانه بارشی تا روز شنبه در کشور فعال خواهد بود و همزمان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد نسبتا شدیدی در استان‌های اردبیل و گیلان آغاز می‌شود.
همچنین طی روز جاری بارش‌های پراکنده و خفیف در برخی نقاط شمال شرق کشور ادامه پیدا می کند و به تدریج این سامانه تا پایان روز جاری از کشور خارج می‌شود. همزمان با این پدیده هوا‌شناسی موج ضعیفی سبب بارش‌های پراکنده در برخی از نقاط شمال غرب و به تدریج در دامنه‌های البرز مرکزی می‌شود و از امروز بارش‌های پراکنده علاوه بر شمال غرب و دامنه‌های البرز، در شمال شرق نیز دور از انتظار نخواهد بود.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به ۲ تا ۱۲ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران در این روز قسمتی ابری در بعضی از ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد به تدریج با کاهش خواهد بود. کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز پنجشنبه این هفته بین 3 تا 10 درجه بالای صفر بوده و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران در این روز قسمتی ابری به تدریج ابری و اوایل شب همراه با بارش باران، برف و وزش باد خواهد بود. در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۵ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روزهای گذشته استان‌های آذربایجان غربی و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌هرمزگان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  503