شماره ۴۸۶ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۷ بهمن
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   سهم ۴۰‌درصدی خصولتی‌ها در واگذاری سرخابی‌ها| پوری‌حسینی رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: شرکت‌های دولتی اجازه حضور در واگذاری استقلال و پرسپولیس را ندارند و نهادهای عمومی غیردولتی هم نمی‌توانند بیش از ۴۰‌درصد سهام این دو تیم را بخرند. او تصریح کرد:  خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مکلف هستند تا 20‌درصد هر یک از این دو تیم را حداکثر به همان قیمتی که خریداری کرده‌اند به پیشکسوتان و هواداران در صورت درخواست بفروشند و مانعی نیز برای فروش بیشتر از 20‌درصد سرخابی‌ها وجود ندارد.

   هر ماه یک خبر بد برای بورس | نصرالله برزنی کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت:  به‌طور میانگین در 13 ماه اخیر هر ماه یک خبر ناخوشایند به گوش بازار سرمایه رسید و سهامداران را نگران کرد. او نخستین عامل افت بازار طی 13 ماه اخیر را شوک ناشی از افزایش قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها خواند و افزود: افزایش قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها و وضع عوارض 30‌درصدی برای برخی شرکت‌های معدنی را می‌توان دلیل دیگری برای ادامه کاهش قیمت‌ها به‌شمار آورد. با این قوانین سرمایه‌گذاران نه‌تنها نگران کاهش سودآوری شرکت‌های پتروشیمی و معدنی شدند بلکه خروج بخشی از منابع سرمایه‌گذاران از بورس را سرعت داد.

   نسل جدید صندوق‌ها در راه است| مجید پورنعمت مدیر صندوق شاخصی فیروزه گفت: یکی از شاخص‌های بورس، به‌زودی در قالب یک صندوق شاخصی، قابل معامله می‌شود.  با این اقدام، درکل هیجان مثبت و منفی بازار در یک نهاد مالی نوپای قابل معامله، رصد خواهد شد. وی افزود:  در صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاخصی مدیران صندوق در تلاشند تا سبدی از اوراق بهادار با ترکیب و اوزان متناسب با یک شاخص مبنا را تشکیل دهند تا بر این اساس عملکردی مشابه با عملکرد شاخص داشته باشند.  

   تغییر مالکیت 114‌میلیون ورقه بهادار| 114‌میلیون و 940‌هزار اوراق بهادار در ششمین روز بهمن به ارزش 598‌میلیارد و 580‌میلیون ریال در بازار فرابورس معامله شد. بیشترین ارزش معاملات دیروز به‌نام بانک خاورمیانه با معامله 6‌میلیون و 670‌هزار سهم به ارزش 12‌میلیارد و 10‌میلیون ریال ثبت شد و شرکت کشتیرانی دریای خزر و شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

 


تعداد بازدید :  436