شماره ۳۴۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد
صفحه را ببند
خبر

آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی:در دنیای فعلی نمی‌توان خبری را سانسور کرد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است: در دنیای فراصنعتی امروز که همه ابزارهای اطلاع‌رسانی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی ساخته شده‌اند، نمی‌توان خبری را کتمان یا سانسور کرد. عصر انفجار اطلاعات است و هر حادثه‌ای که در هر گوشه این جهان اتفاق بیفتد، خیلی سریع با عبور بر شهپر اطلاع‌رسانی به اقصی نقاط جهان می‌رسد و حتی اخیرا در کنار خبر، تصاویر و فیلم آن نیز مخابره می‌شود. همچنین سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، وزارت دفاع، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت اطلاعات طی پیام‌هایی جداگانه‌ای روز خبرنگار (17 مرداد) را به خبرنگاران
تبریک گفتند.

یک عضو مجمع روحانیون مبارز:کناره‌گیری «خاتمی» و «ناطق‌نوری» خودخواسته نیست
یک عضو مجمع روحانیون مبارز معتقد است: کناره‌گیری افرادی مانند خاتمی و ناطق‌نوری از صحنه سیاسی کشور خودخواسته نیست و آنها فضا را برای آمدن به عرصه سیاست جهت فعالیت جدی مناسب   نمی‌بینند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوی‌یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، افزود: به کار بردن تعبیراتی چون بازنشستگی سیاسی برای افرادی چون آقایان خاتمی و ناطق‌نوری تعبیر غلطی است؛ چراکه این چهره‌ها هیچ‌وقت نمی‌توانند از سیاست کشور جدا شوند و تمام وجود آنها با این موضوع عجین شده است و اگر اکنون مسئولیت نمی‌پذیرند علتش این است که امکانش از آنها سلب شده است. وی افزود: برای مثال آقای ناطق‌نوری بعد از مجلس پنجم دیگر مسئولیت اجرایی به‌صورت جدی برعهده نگرفت و 16‌سال است که دیگر در اینگونه عرصه‌ها حضور پیدا نکرده است. من فکر می‌کنم که میدان را برای امثال آقایان خاتمی و ناطق‌نوری برای حضور در عرصه سیاست تنگ کرده‌اند و امکان حضور از آنها گرفته شده، پس به نظر می‌رسد این‌گونه تصمیم‌گیری‌ها  از روی اجبار است.

توصیه احمد خاتمی به مدافعان رفع حصر
عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با اشاره به موسوی و کروبی  گفت: بهتر است افرادی که برای رفع حصر آنان تلاش می‌کنند، آنها را به اعتراف و قبول گناه ترغیب کنند.   به گزارش ایسنا، سیداحمد خاتمی در جمع دانشجویان بسیجی استان در مسجد دانشگاه تبریز در پاسخ به پرسش دانشجویان، به حوادث ‌سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: فتنه‌گران اگر به گناه خود اعتراف کنند و بگویند در ‌سال ۸۸ بیراهه رفته‌اند در آن صورت آرم فتنه‌گری از پیشانی‌شان برداشته شده و رأفت نظام شامل حالشان خواهد شد».   

3‌سال زندان و 74 ضربه شلاق حکم  پرونده ستار بهشتی
قاتل ستار بهشتی برای قتل شبه عمد به سه‌سال حبس تعزیری، دو‌سال اقامت اجباری در برازجان و 74 ضربه شلاق محکوم شده است.  به گزارش ایلنا، گیتی پورفاضل وکیل خانواده ستار بهشتی با اشاره به صدور حکم قاتل ستار یادآور شد:  این حکم از شعبه 14 تجدیدنظر استان تهران به مادر ستار بهشتی ابلاغ شده است. وی در تشریح جزییات این حکم گفت:  متهم برای قتل شبه عمد تنها به سه‌سال حبس تعزیری، دو‌سال اقامت اجباری در برازجان و 74 ضربه شلاق محکوم شده است.  وی با انتقاد از حکم صادره خاطرنشان کرد: این مجازات به هیچ عنوان با جرم صورت‌گرفته تناسبی ندارد. صدور حکم سه‌سال حبس برای یک قاتل جای تعجب دارد.

وزیر علوم امروز به نمایندگان خواهان استیضاح گزارش می‌دهد
نماینده مردم اراک در مجلس گفته است متقاضیان استیضاح بنا بر گزارشی که امروز وزیر علوم ارایه می‌دهد تصمیم نهایی را برای اجرا یا توقف استیضاح خواهند گرفت. به گزارش ایلنا، محمدحسن آصفری با اشاره به جلسه پیشین وزیر علوم با تعدادی از نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر، اظهار کرد: همچنان که پیش‌تر نیز اعلام شد دلایل طرح استیضاح وزیر علوم همچنان به قوت خود باقی است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از برگزاری جلسه‌ دیگری بین نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر علوم با حضور وزیر در روز شنبه ۱۸ مرداد خبر داد و افزود: در این جلسه عملکرد وزیر علوم در این مدت مورد بررسی قرار می‌گیرد و درنهایت گزارشی از این اقدامات تهیه می‌شود و در اختیار استیضاح‌کنندگان قرار می‌گیرد. وی در پاسخ به سوالی درخصوص صحت این خبر مبنی بر این‌که اگر وزیر علوم بحث بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه‌ها را منتفی کند، استیضاح منتفی خواهد شد، گفت: چنین بحثی نبوده بلکه طرح استیضاح وزیر علوم دلایل متعددی داشته که بحث دانشجویان ستاره‌دار یکی از این دلایل است.


تعداد بازدید :  187