شماره ۴۸۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   سیاست اوپک علیه ایران نیست| عبدالله البدری دبیرکل اوپک گفت: اگر این سازمان در نوامبر تولید نفت خود را کاهش می‌داد برای افزایش قیمت‌ها فایده نداشت زیرا تولیدکنندگان خارج از اوپک تولید خود را افزایش می‌دادند. وی در اجلاس جهانی اقتصاد در داووس سوییس گفت: سیاست اوپک علیه روسیه، ایران یا آمریکا نیست.
   تردید در افزایش تعرفه خودرو وارداتی| مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک گفت: به اعتقاد من، افزایش تعرفه خودروهای وارداتی چندان ضرورتی ندارد و البته هنوز در رابطه با این موضوع تصمیم‌گیری نشده است. وی درباره تعرفه خودروهای وارداتی توضیح داد: درحال حاضر تعرفه خودروهای وارداتی تا دو‌هزار سی‌سی 40درصد، خودروهای 2000 تا 2500‌سی‌سی 55‌درصد و تعرفه خودروهای وارداتی بالای 2500سی‌سی که واردات آن درحال حاضر ممنوع است 140‌درصد است.

   توقف صادرات کنسرو به روسیه| احمد آزادمرد رئیس سندیکای کنسرو ایران از
متوقف شدن صادرات کنسرو به روسیه خبر داد. وی اظهار کرد: در پی افت ارزش روبل قرارداد منعقدشده با روسیه برای صادرات کنسرو به این کشور متوقف شد و درحال حاضر آمار دقیقی از صادرات این محصول به روسیه وجود ندارد.

    بعید است تحریم‌ مجددی در کار باشد| علی عزتی معاون فنی بازرگانی شرکت کشتیرانی با اشاره به رایزنی‌های این شرکت با طرف اروپایی گفت: بعید است اتحادیه اروپایی مجددا شرکت‌های کشتیرانی ایرانی را تحریم کند. وی گفت: تحریم کشتیرانی لغو نشده و تنها بر اثر پیگیری‌های حقوقی شرکت کشتیرانی، دادگاه اتحادیه اروپا به این نتیجه رسیده که دلیل تحریم بخشی از شرکت‌های ایرانی در اروپا، بهانه‌های واهی بوده است.

    روش‌های گرانی آب و برق| براساس آنچه در کمیسیون انرژی به تصویب رسید افزایش قیمت بنزین تنها در مورد قیمت بنزین آزاد اعمال خواهد شد و قیمت بنزین سهمیه‌ای تغییر ندارد و از این پس سهمیه نیز تنها به خانوار اختصاص می‌یابد. افزایش قیمت گاز، آب و برق خانگی هم صرفاً‌ برای پله‌‌های بالای الگوی مصرف اعمال خواهد شد؛ به گونه‌ای که‌درصد افزایش تعرفه مصرف با افزایش هر پله
بیشتر شود.


تعداد بازدید :  107