شماره ۴۸۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
عدد خبر

50هزار میلیارد تومان‌ مبلغ چک‌ برگشتی در 9 ماه

بنابر آمارهای بانک مرکزی در بازه زمانی بین فروردین تا آذر امسال بیش از 49‌هزار و 800‌میلیارد تومان چک برگشت خورده که این رقم بیانگر رشد 35.1‌درصدی نسبت به 9 ماهه ‌سال گذشته است. درعین‌حال که تعداد 4.5 برگی این چک‌ها نیز با رشد بیش از 20.4‌درصدی همراه است.

14درصدکاهش ورودی آب به سدها

حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای ‌سال آبی جاری تاکنون، 14‌درصد در مقایسه با زمان مشابه‌ سال آبی گذشته کاهش یافته است و آمارها نشان می‌دهد بیشترین افت آورد سدهای کشور طی یک ماه گذشته اتفاق افتاده است. از ابتدای‌ سال آبی جاری تاکنون حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور به شش‌میلیارد و 610‌میلیون مترمکعب رسیده است.

2136میلیارد تومان تسهیلات پرداختی صنایع در 9 ماه

محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری ۲۱۳۶‌میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به واحدهای صنعتی و تولیدی، مصوب و پرداخت شده است. وی افزود: این میزان تسهیلات از محل تبدیل تسهیلات ارزی به ریالی صندوق توسعه ملی برای ۷۳۴ طرح انجام شد.

3سناریوی   ویژه برای یارانه نقدی متغیر

ایرج ندیمی عضو کمیسیون تلفیق گفت: ۳ پیشنهاد برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها که شامل کمک به نیازمندان،
متغیر شدن یارانه نقدی و عدم افزایش میزان یارانه نقدی است، به کمیسیون تلفیق ارایه خواهد شد. او افزود: پیشنهاد شد با هماهنگی دولت بخشی از دهک‌ها از نظر ‌درصد پرداخت مدیریت و میزان یارانه تغییر کند.

 


تعداد بازدید :  113