شماره ۴۸۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
حذف تیم‌ملی برای باشگاه‌ها دردسرساز شد
اعتراض همگانی به برگزاری زودتر از موعد لیگ

شهروند| با حذف غیرمنتظره تیم‌ملی از جام ملت‌های آسیا، سازمان لیگ تصمیم گرفته استارت دوباره لیگ را یک هفته جلوتر و به جای 16بهمن از روز پنجشنبه هفته جاری بزند، اگرچه این تصمیم با واکنش‌های منفی زیادی همراه بوده است.
برنامه مشروط لیگ
بعد از این‌که تعطیلات 53روزه برای لیگ‌برتر در نظر گرفته شد،‌ مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند که در صورت حذف شاگردان کی‌روش در مرحله گروهی یا یک‌چهارم نهایی این برنامه تغییر می‌کند و یک هفته جلوتر می‌آید. این اتفاق هم در نهایت رخ داد تا سازمان لیگ نیز به گفته‌اش عمل کند و برنامه لیگ را تغییر دهد، البته این اتفاق مثل خیلی از اتفاقات منحصر به‌فرد فوتبال ایران شاید در هیچ‌جای دنیا رخ ندهد.
اعتراض همگانی باشگاه‌ها
تقریبا اکثر باشگاه‌های لیگ برتری بعد از اعلام رسمی سازمان لیگ برای زودتر برگزار شدن هفته هجدهم واکنش تندی داشتند. آنها معتقدند که برنامه‌های تمرینی خود را براساس تعطیلات 53روز تنظیم کرده و هنوز در بدنسازی هستند. از سویی دیگر تیم امید نیز در اردوی آنتالیا به‌سر می‌برد و خیلی از بازیکنان این تیم در لیگ برتر فعالیت می‌کنند. این تیم نیز چهارشنبه به تهران بازمی‌گردد و تیم‌ملی بزرگسالان هم که امشب با لشگری شکست خورده به تهران می‌رسد.
استقلال و نفت، متضررهای اصلی
در میان تیم‌های لیگ‌برتری شاید استقلال و نفت تهران متضررهای اصلی زودتر برگزار شدن لیگ باشند. آبی‌پوشان که یک بازی سخت مقابل سپاهان پیش‌رو دارند، 5 ملی‌پوش خود را خیلی خوشبینانه فقط یک روز قبل از این بازی در اختیار خواهند داشت. همچنین نفتی‌ها با داشتن 3 نماینده در تیم بزرگسالان و 3 بازیکن در تیم امید، نصف تیم خود را مقابل استقلال خوزستان در اختیار ندارند و ممکن است خیلی زود صدرنشینی خود را از دست بدهند.
حرف آخر سازمان لیگ
به نظر می‌رسد سازمان لیگ می‌خواهد از یک هفته فرصت اضافه‌تری که برای برگزاری لیگ به‌وجود آمده استفاده کند از فشردگی مسابقات بکاهد و به اعتراض باشگاه‌ها نیز توجهی ندارد. غلامرضا بهروان،‌ رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص اعتراض برخی از باشگاه‌ها مانند استقلال مبنی بر این‌که آمادگی بازی طبق برنامه جدید را ندارند و نمی‌توانند در این تاریخ بازی کنند، خاطرنشان می‌کند: «این اعتراض‌ها فایده‌ای ندارد چون ما برنامه جدید را به همه باشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم و مطمئن باشید تغییری در برنامه جدید ایجاد نخواهد شد.»


تعداد بازدید :  85