شماره ۴۸۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
مالباختگان به پلیس مراجعه کنند
جزییات آدم‌ربایی‌های 2 شبکه موازی

شهروند|8 عضو 2 باند تبهکاری  که به صورت موازی به زورگیری، آدم‌ربایی، اخاذی و تهدید به جنایت دست می‌زدند در عملیات‌های جداگانه پلیسی به آخر خط رسیدند.
وقتی 4 عضو  یک گروه آدم‌ربا   به بن‌بست  پلیسی رسیدند  پرده از اقدامات تبهکارانه باند دیگری رو شد که همسو با یکدیگر، طعمه‌های خود را سرکیسه می‌کردند. 20 مهرماه  مردی خود را به   کلانتری 154 چیتگر  رساند و پرده از یک آدم‌ربایی برداشت. این مرد به ماموران  گفت: «غروب 19 مهرماه بود،  قصد بازگشت به خانه‌ام  را داشتم؛ به همین علت در کیلومتر 9  جاده قدیم به مقصد میدان آزادی سوار یک  خودرو پیکان آبی‌رنگ با چهارسرنشین شدم. زمان سوار شدن یکی از سرنشینان صندلی عقب به بهانه این‌که کمی جلوتر پیاده می‌شود، از ماشین پیاده و به این شیوه مرا در بین دو سرنشین صندلی عقب قرار دادند. وقتی خودرو  حرکت کرد،  ناگهان تیزی چاقو را از سوی هر دو سرنشین عقب ماشین در  پهلوهای خود احساس کردم که با تهدید چاقو و قمه مرا مجبور کردند  همه پول،  گوشی تلفن همراه و کارت عابربانک خودم را تحویل بدهم. مردان تبهکار پس از سرقت عابربانک، مرا مجبور کردند تا با خانواده‌ام تماس بگیرم. آنها در ازای آزادی من از خانواده‌ام پول خواستند. خانواده‌ام نیز با اطلاع از این موضوع مبلغ مورد درخواست سارقان را پرداخت کردند.» شاکی در ادامه اظهاراتش و درخصوص نحوه آزادی‌اش به کارآگاهان گفت: «تا زمان واریز پول به حساب عابربانک، سارقان مرا داخل ماشین نگه داشته و در خیابان می‌چرخیدند؛ پس از آن‌که خانواده‌ام اطلاع دادند پول را واریز کرده‌اند  مرا در تاریکی شب و در بیابان‌های اطراف جاده کرج رها کردند اما پیش از آن به چشمانم افشانه اشک‌آور زدند و بعد از آن از محل دور شدند.» با توجه به اظهارات شاکی پرونده و همزمان با انجام چهره‌نگاری، کارآگاهان به بررسی تراکنش مالی حساب عابربانک مالباخته پرداختند و اطلاع پیدا کردند که پول داخل حساب،
در شعبه بانکی منطقه قلعه حسن‌خان برداشت شده است؛ با بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی، کارآگاهان تصویر برداشت‌کننده پول را شناسایی کردند.با بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی پلیس، مجرم سابقه‌دار «نادر» 22ساله  که پیش از این سابقه سرقت موتورسیکلت در سوابقش ثبت شده بود، شناسایی و تصویر وی نیز توسط مالباخته مورد شناسایی کامل قرار گرفت. نادر  در منطقه قلعه حسن‌خان دستگیر شد. ماموران  در بازرسی از مخفیگاهش چندین قبضه سلاح سرد چاقو و قمه،  افشانه اشک‌آور و همچنین عابربانک مالباخته راکشف کردند.
عملیات‌های همزمان
 برای دستگیری متهمان
با دستگیری نادر و شناسایی وی از سوی مالباخته، متهم که چاره‌ای جزء اعتراف نداشت 3 همدست خود  را معرفی کرد. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه سه متهم تحت تعقیب پرونده در دو منطقه «صفادشت شهریار» و «شهر کرج» کردند و متهمان را در عملیات‌های جداگانه به دام انداختند.    
اعضای گروه جدید
در بررسی یکی از سرقت‌های همراه با آدم‌ربایی، پرونده‌ای در اختیار کارآگاهان  قرار گرفت که مشخص شد آدم‌ربایان قصد اخاذی 10‌میلیون تومانی از خانواده یکی از طعمه‌های خود  را داشته‌اند اما  این خانواده از پرداخت پول به سارقان خودداری کرده و موضوع را بلافاصله به پلیس اطلاع داده بودند. شاکی این پرونده در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «این  متهم به نام  ساسان به همراه 3 نفر دیگر اقدام به سرقت پول  همراهم کردند و مرا ربودند».همین سرنخ کافی بود تا تحقیقات پلیسی جهت شناسایی اعضای گروه جدید سارقان در دستور کار کارآگاهان  قرار گیرد؛ ساسان نیز که چاره‌ای جزء بیان حقیقت نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود و به عضویت در گروه دیگری از سارقان اعتراف  کرد. او در جریان بازجویی‌ها همدستان خود را معرفی کرد. مخفیگاه آنها در منطقه قلعه حسن‌خان شناسایی و هر 4 نفر آنها دستگیر شدند.سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:  «با توجه به اعتراف هر 8 متهم دستگیر شده درخصوص زورگیری و اقدام به آدم‌ربایی جهت اخاذی، از کسانی  که به این شیوه و شگرد مورد سرقت، تهدید، ضرب و شتم و اخاذی قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».

 


تعداد بازدید :  156