شماره ۳۴۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

ظریف:کودک‌کشی کار سفاکان پلیدی است که به موازین انسانی وقعی نمی‌نهند
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در پیامی به‌ویژه برنامه «بچه‌های غزه، بچه‌های ایران» تصریح کرد: رسم کودک‌کشی تنها از سفاکان پلیدی برمی‌آید که به هیچ‌یک از موازین انسانی وقعی نمی‌نهند و جواب فریادها و خشم بچه‌ها را از لوله‌های تفنگ و توپ و تانک می‌دهند. به گزارش ایسنا، در این پیام آمده است: فقط یک بار باید از دریچه چشمان معصوم بچه‌ها در سراسر جهان از هر نژاد، قوم، مذهب و ملیت، با هر زبان و رنگی به فلسطین و غزه خونین بنگریم. هیچ کودکی نمی‌تواند حتی لحظه‌ای شاهد ضجه و گریه نوزادان، کودکان و بچه‌های معصومی باشد که گناهی به جز فلسطینی بودن ندارند و به همین جرم در کنار پدران و مادران خود به خون می‌غلتند و زخم زجرآور جراحت و بار سنگین آوارگی را به دوش کوچک خود می‌کشند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا:توافق نفتی ایران و روسیه مذاکرات هسته‌ای را تهدید می‌کند
رویترز نوشت: معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، هشدار داده است اگر گزارش‌های منتشرشده درباره معامله انرژی چند‌میلیارددلاری میان روسیه و ایران درست باشد، می‌تواند مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را تهدید کند.
به گزارش انتخاب، دیوید کوهن که مسئولیت اجرای سیاست تحریم‌ها را برعهده دارد، با بیان این‌که «ما از هنگامی که این مسأله برای نخستین‌بار مطرح شد، روشن کرده‌ایم اگر روس‌ها و ایرانی‌ها چنین معامله‌ای انجام دهند، نگرانی‌هایی جدی را موجب خواهند شد،» افزود: «تقریبا مسلم است هر شرکتی که در چنین معامله‌ای حضور داشته باشد، خود را هدف تحریم‌های آمریکا و تحریم‌های بالقوه از جانب کشورهای دیگر قرار خواهد داد.»

سفارت ایران در انگلیس به‌طور کامل فعال می‌شود
کاردار غیرمقیم ایران در انگلیس، با بیان این‌که سفارت انگلیس در تهران به‌زودی بازگشایی می‌شود، گفت: همچنین همه بخش‌های سفارت ایران در انگلیس در آینده‌ای نزدیک فعال می‌شود.
محمدحسن حبیب‌الله‌زاده در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به روند مذاکرات میان ایران و انگلیس برای بازگشایی سفارت این کشور در ایران، گفت: هم‌اکنون مذاکرات برای بازگشایی کامل سفارتخانه‌های دو کشور درحال انجام است تا در آینده‌ای نزدیک این کار صورت بگیرد. وی افزود: بازگشایی این سفارتخانه در چارچوب دیپلماتيک درحال انجام است و بازگشایی سفارت انگلیس در آینده‌ای نزدیک بعد از مذاکرات انجام می‌شود.
کاردار غیرمقیم ایران در انگلیس، با اشاره به بازگشایی بخش کنسولی سفارت ایران در انگلیس در اسفندماه ‌سال گذشته، گفت: هم‌اکنون سفارت درحال ارایه خدمات کنسولی به هموطنان است و به‌زودی سایر بخش‌های سفارتخانه نیز فعال می‌شود.
مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای طرح قطع روابط با انگلیس را به تصویب رساند و هم‌اکنون سطح روابط ایران و انگلیس در سطح کاردار غیرمقیم است.

ابراز تاسف دستیار ویژه رئیس‌جمهوری  از وضع ایزدی‌های عراق
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها با تأکید بر این‌که سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران حمایت از دولت و ملت عراق است، گفت: با توجه به نزدیکی و پیوندهای تاریخی دولت و ملت ایران با مردم کرد در عراق سیاست ما حمایت از کردهاست.
علی یونسی در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به تحولات اخیر عراق و اقدامات تروریست‌های داعش در این کشور گفت:  سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته حمایت از دولت و ملت عراق است. وی درباره حمله اخیر گروه تروریستی داعش به اقلیم کردستان عراق نیز گفت: با توجه به نزدیکی و پیوندهای تاریخی دولت و ملت ایران با مردم کرد در عراق سیاست ما حمایت از کردهاست و کردها بخشی از هویت تاریخی و تمدنی ایران را تشکیل می‌دهند.  
یونسی ضمن ابراز تاسف از فجایع روی‌داده نسبت به ایزدی‌های عراق ابراز امیدواری کرد با وحدت و همدلی همه احزاب و نیروهای عراقی و کردها به‌زودی شاهد پایان فجایع و بازگشت آرامش به عراق باشیم. دستیار ویژه رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر محموله‌های امدادی و کمکی برای آوره‌گان عراقی در اقلیم کردستان ارسال شده و امیدواریم این کمک‌ها استمرار داشته باشد.
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها خاطرنشان کرد: این نوع درگیری‌ها ریشه در سوء مدیریت اشغالگران آمریکایی دارد که زمینه‌ساز بروز این تعصبات بوده‌اند و اکنون مردم عراق قربانی این تعصبات کور شده‌اند. وی در پایان تصریح کرد: همه مردم عراق باید برای از بین بردن این تعصبات تلاش کرده و متحد شوند.


تعداد بازدید :  59