شماره ۴۸۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
بازار جهانی

برطرف شدن نقص کامپیوتر‌های بدون کیس ایسوس
کامپیوتر جدید بدون کیس ایسوس که 2کیلوگرم وزن دارد با نمایشگر 16اینچی ایسوس عرضه شد. محصول جدید ایسوس با هدف قابلیت حمل و جابه‌جایی آسان طراحی شده است. ET1620 به پردازنده Intel Celeron و پردازنده گرافیکی مجتمع اینتل مجهز شده و حداکثر از 8 گیگابایت حافظه و 500 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند.

پیش‌بینی گوگل درباره اینترنت فعلی
اریک اشمیث، رئیس گوگل با اظهارات خود در مجمع جهانی اقتصاد داووس و پیش‌بینی از بین رفتن اینترنت به شکل فعلی بسیار جنجال‌آفرین شده است. البته نقطه تمرکز وی بر تحولات اجتماعی، انسانی و اقتصادی ناشی از بلوغ اینترنت و فناوری‌های مرتبط با آن بود. وی در این مورد افزود: تعداد آدرس‌های ‌ای‌پی بسیار زیاد خواهد شد، وسایل و حسگرهای بسیار زیادی به اینترنت وصل می‌شوند، حتی چیزهایی که شما می‌پوشید و با چیزهایی تعامل خواهید کرد که تا به حال حتی تصورش را هم نمی‌کردید. وی نتیجه این تحولات را هوشمندتر شدن خانه‌ها، ردگیری و کنترل آنی و همیشگی همه‌چیز و مرتبط بودن کامل ابزار و وسایل و انسان‌ها دانست.

فورد، خودرو هوشمند می‌سازد
شرکت فورد به‌دنبال راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی در دره «سیلیکون ولی» به منظور تمرکز بر ساخت خودروهای هوشمند و بدون نیاز به راننده است. مرکز یاد شده روی طرح‌های تحقیقاتی مختلفی و از جمله ساخت خودروهای بدون نیاز به راننده متمرکز شده است. قرار است این مرکز به بخشی از اکوسیستم شرکت فورد مبدل شود و از طریق آن ایده‌هایی به بازار خودرو تزریق شود. شرکت فورد همچنین با دانشگاه استنفورد در زمینه افزایش سرعت توسعه و ارتقای خودروهای بدون نیاز به راننده همکاری خواهد کرد.


تعداد بازدید :  94