شماره ۴۸۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
پرسه در بازار

گران‌ترین و ارزان‌ترین لبنیات سنتی در بازار

لبنیات سنتی به دلیل طعم و البته قیمت پایین‌تر در برخی اقلام نسبت به لبنیات صنعتی، مصرف‌کنندگان خاص خود را دارد و در این میان ماست، شیر و دوغ کم‌چرب ارزان‌ترین و پنیر لیقوان و کره گوسفندی گران‌ترین‌ اقلام لبنیات سنتی هستند. در حال حاضر هر کیلوگرم شیر پرچرب 2300تومان، پنیر لیقوان 23‌هزار تومان، پنیر تبریزی 17‌هزار تومان، کره گوسفندی 32‌هزار تومان و سرشیر 22‌هزار تومان در ماست‌بندی‌ها عرضه می‌شود. در میان لبنیات سنتی هر کیلوگرم ماست کم‌چرب 2000 تومان، شیر کم‌چرب 2300 تومان، دوغ کم‌چرب 1600 تومان و دوغ پرچرب 1900تومان در مغازه‌های عرضه‌کننده لبنیات سنتی فروخته می‌شود.

فرش ارزان و بی‌کیفیت راهکار بازار اشباع شده

بازار فرش به دلیل تنوع تولید و تعدد برندها اشباع شده است که این مسأله معضلاتی را برای مصرف‌کنندگان و افراد شاغل در این صنف ایجاد کرده است تا جایی که برخی برای این‌که قیمت خود را نسبت به دیگران پایین بیاورند، از کیفیت جنس کم می‌کنند. محمدهادی کمالیان، رئیس اتحادیه فرش ماشینی با اعلام این مطلب گفت:  در حال حاضر واردات فرش نیز برای وارد‌کننده صرفه اقتصادی ندارد. تا چند‌ سال پیش اکثر فرش‌های فانتزی وارداتی بود، اما از 4‌سال اخیر با ورود دستگاه‌های مدرن حتی فرش نیز در داخل تولید  می‌شود.

افزایش قیمت آب و برق در‌ سال 94

مجلس دیروز افزایش قیمت آب و برق را در ‌سال 94 تصویب کرد. این افزایش قیمت با عنوان عوارض در قبوض آب‌وبرق لحاظ می‌شود. براساس مصوبه مجلس که در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه 94 به تصویب رسیده ‌سال آینده از مشترکان آب شرب شهری علاوه بر دریافت آب‌بها 150ریال به‌ازای مصرف هر مترمکعب آب شرب دریافت می‌شود و این منابع صرف آبرسانی در روستاها می‌شود. علاوه بر این وزارت نیرو نیز در ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی 30ریال عوارض از مشترکان شهری، باغ‌شهری و خانه‌باغ‌های حاشیه‌ روستاها دریافت می‌کند تا هزینه برق روستایی شود.


تعداد بازدید :  100