شماره ۳۴۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  دولت قبل یک‌پنجم وعده‌هایش را تأمین اعتبار کرد| رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از تصمیم دولت برای برقراری مسیر ریلی میان اصفهان، شهرکرد و اهواز خبر داد و گفت: در ۷ تا ۸‌سال گذشته فقط ۱۷‌درصد از اعتبارات وعده‌های داده‌شده به مردم تخصیص پیدا کرده است.
 خانه‌های خالی منتظر مالیات باشند| رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی از تصویب اصلاحیه قانون مالیات بر خانه‌های خالی در مجلس خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی منتظر دریافت این اصلاحیه است تا آن را اجرا کند. او افزود: براساس این اصلاحیه مالیات از خانه‌ها براساس مدت‌زمان خالی بودن دریافت می‌شود. او گفت: پس از ابلاغ این اصلاحیه خانه‌های خالی باید شناسایی و از آنها مالیات دریافت شود اما هم‌اکنون قانونی در این زمینه وجود ندارد.
  اصرار دولت به عضویت ایران در WTO| رئیس سازمان توسعه تجارت از عزم دولت یازدهم در ساماندهی فرآیند الحاق به WTO خبر داد و گفت: با حل شدن موانع سیاسی، فرآیند الحاق به سازمان تجارت جهانی آغاز می‌شود. ولی‌الله افخمی‌راد افزود: در این مسیر باید گفته‌ها را به عمل تبدیل کنیم و ضروری است که هر سازمان و نهادی در حیطه وظایف مشخص شده خود حرکت کند تا با کسب آمادگی‌های لازم، فرآیند الحاق
 تسریع شود.
 90‌درصد کارگران زیر خط فقر زندگی می‌کنند| علیرضا محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: درحال حاضر معیشت ۹۰‌درصد جامعه کارگری کشور زیرخط فقر بوده و ۱۰‌درصد باقیمانده نیز با خط فقر فاصله چندانی ندارند. او افزود: شرایط معیشت کارگران در کشور نگران‌کننده است و با هیچ منطقی نمی‌توان وضع امروز جامعه کارگری را توجیه کرد. هزینه‌های زندگی کارگران بیشتر از درآمد‌هایشان شده است و درعین‌حال تقاضا برای نیروی کار نیز کاهش یافته که این وضع جامعه کارگری را در فقر بیشتری فرو می‌برد. وی به ایلنا گفت: در‌ سال گذشته شاهد شدید‌ترین رکود تورمی بودیم و در دولت جدید نیز هرچند وخامت حال اقتصاد بیمار کشور کمی بهتر شده، اما با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم. محجوب با تأکید بر این‌که تورم باید مهار شود تا دولت بتواند برنامه‌های اقتصادی‌اش را پیاده کند، تصریح کرد: درخواست ما از دولت استمرار توزیع سبد کالا برای کارگران است و انتظار داریم دولت هرچه زود‌تر این کار را شروع کند. وی افزود: خروج از رکود تورمی کنونی شاید از خارج شدن از تحریم‌های سازمان ملل سخت‌تر باشد.


تعداد بازدید :  60