شماره ۴۸۵ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ بهمن
صفحه را ببند
هزینه فراگیری مادام‌العمر علم

هزینه تحصیل در اتریش به‌طور متوسط در سطح ​​اروپا است. دانشجویان به‌طور متوسط ​حدود ۸۰۰ یورو در ماه برای گذران زندگی نیاز دارند. برای تحصیل در اتریش نیاز به حساب‌کردن هزینه‌های زیر است:
هزینه تحصیلی و آموزشی: در اتریش، دانشجویانی که بیش از حد تحصیل آنها ادامه پیدا می‌کند (طول دادن حداقل مدت تحصیل + ۲ ترم) باید هزینه تحصیلی پرداخت کنند. هزینه تحصیلی را همچنین دانشجویان برخی کشورها نیز بایستی پرداخت کنند. دانشجویان عضو کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا از پرداخت شهریه معاف هستند.
سایر هزینه‌های تحصیلی: دانشجویان باید هزینه‌های دیگر در طول تحصیل مانند هزینه‌های خرید کتاب، گردش یا تجهیزات‌رایانه‌ای و استفاده از اینترنت را هم
 در نظر  بگیرند.
بیمه بهداشت و درمان: به‌عنوان دانشجو در اتریش می‌توان در بیمه پدر و مادر خود یا هر دو، یا برای تکمیل بیمه‌بهداشت و درمان دانشجویی رأسا اقدام کرد. پیش‌نیاز بیمه بهداشت و درمان، داشتن اجازه اقامت در اتریش است. اگر شرایط برای بیمه‌درمانی دانشجویی کامل برآورده نشود، ممکن است بیمه کمی گران‌تر تمام شود.
هزینه‌های عمومی: هزینه‌های عمومی شامل هزینه‌های جانبی مانند خوراک و پوشاک و هزینه اقامتی است و همچنین به‌طور متوسط یک‌سوم از هزینه‌های تحصیلی را هم دربر می‌گیرد. برای دانشجویان امکانات اقامتی مختلفی وجود دارد که مناسب‌ترین آنها می‌تواند زندگی در یک خوابگاه دانشجویی با خانه‌های مشترک دانشجویی باشد.
برای دانشجویان اتریشی زندگی در خانه‌های مشترک دانشجویی (WG)  بسیار محبوب است. هر شخصی اتاق مخصوص خودش را دارد و حمام و آشپزخانه مشترک است. هزینه این‌گونه خانه‌ها بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ یورو است.
کسانی که می‌خواهند در آپارتمان اختصاصی زندگی کنند، باید از قبل تمامی جوانب را به‌دقت بسنجند. هزینه‌ها بستگی به اندازه، استاندارد بودن آن و موقعیت آپارتمان کاملا متفاوت است.
فرصت‌هایی برای ادامه‌تحصیل
یادگیری مادام‌العمر از اهمیت زیادی در سیاست‌های آموزشی اتریش برخوردار است. به‌منظور کمک به‌همراهی و آشنایی با تغییرات شتابنده تکنولوژیکی و اقتصادی آموزش حرفه‌ای در نظر گرفته شده که برای کمک و مقابله با تغییرات مختلف اجتماعی مهم است.

 


تعداد بازدید :  109