شماره ۴۸۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
باخت اما برایند افکار عمومی را برد
رای اعتماد مردم به کی روش

 شهروند| نتیجه بازی تیم ملی مقابل عراق، صرفنظر از حواشی موجود درباره دوپینگ بازیکن عراقی و نتیجه بازی، نتیجه آرای عمومی درباره نحوه عملکرد کارلوس کی روش را هم مشخص کرد؛ اینکه بعد از این شکست او باید بماند یا نه.
نتیجه را بی خیال...
 عده زیادی با توجه به برآورد نتایج تیم ملی در جام جهانی 2014 و دوره اخیر جام ملت های آسیا اعتقاد دارند کی روش به خاطر برپا کردن ساختاردفاعی منظم( آنچه در فوتبال ملی ما چندان مسبوق به سابقه نیست) شایسته ستایش ویژه ای است و سبک فوتبال  کاملا نتیجه گرای او، رویکردی بوده که قبلا خیلی کم به آن پرداخته شده بود.علاوه بر این موضوع، عده ای معتقدند کی روش رهاوردهای بیشتری هم برای فوتبال ما داشته است؛ ازجمله اینکه بازیکنان کم تر مورد توجه قرار گرفته در دوران گذشته را روی بورس قرار داده است.بازیکنانی مانند آزمون تنها از زاویه چشمان تیزبین سرمربی سابق رئال مادرید دیده می شدند. در این بین اما نکته دیگری هم در حمایت از او مطرح است.
 دورگه های تیم ملی
اگر به لیست دعوت شده های تیم ملی در دوران کی روش بنگریم، متوجه می شویم او با وجود بی اعتنایی نسبی نسبت به آنچه در لیگ داخلی می گذرد، بازیکنان دور رگه زیادی را به تیم ملی دعوت کرده که بخشی از آن ها با وجود حضوردر روزهای میانی دوران حرفه ای در گذشته، کم تر مجال دعوت شدن به تیم ملی را به دست می آوردند.در این شرایط  امثال قوچان نژاد فرصت هنرنمایی برای تیم ملی را به دست آوردند.
 غرور ملی
 آیا تیم ملی،غرور مردم را ارضا کرد؟ در حقیقت، می توان گفت عملکرد خیره کننده تیم ملی در بازی با آرژانتین، نتیجه تمهیدات تاکتیکی درخشان کی روش بوده؛ کی روشی که به ما جرات مبارزه با تیم های بزرگ را داد و باعث شد مقابل تیم های بزرگ دنیا یک از پیش بازنده صرف نباشیم! کارلوس که ظاهرا ایرانی های مقیم استرالیا برای او پیام های شاعرانه در نظر گرفته اند در ماه های اخیر بارها به نفع تیم ملی کشورمان با رقبا مبارزه کرده؛ از آن جمله می توان به  حمله او به هونگ میونگ بو، سرمربی کره جنوبی اشاره کرد. سرمربی کره جنوبی ادعا کرده بود دوست دارد ازبکستان به جای ایران راهی جام جهانی شود اما کی روش مقابلش ایستاد و با ایجاد جنگ روانی، باعث شد تیم ما در بازی آخر آخرین دور مقدماتی جام جهانی 2014 درجو وحشتناک سئول هم دست بالا را داشته باشد. بی دلیل نیست که حرکت او در پایان بازی با کره جنوبی و محرز شدن برتری  یک بر صفر در زمین هنوز در تیتراژهای برنامه های تلویزیونی جای خاصی دارد! او برای ایران فداکاری کرد؛ کاری که قبلا هیچ یک مربیان خارجی قبلی انجام نداده بودند. مصاحبه ها و جنگ های روانی او هم در این قالب ارزیابی می شود!
بازخورد مثبت
 دقیقا به همین دلیل مردم ایران، کی روش را دوست دارند و در بازخوردهای پس از شکست در بازی با عراق هم می توان ردپاهایی از حمایت مردم از سرمربی پرتغالی را دید. در این شرایط او با به راه اند اختن جنگ روانی و  بزرگ نمایی اتفاقات رخ داده و البته ناداوری صدرصد مشهود، کنفدراسیون آسیا را متوجه حقوق از دست رفته فوتبال ایران کردو به  قول یکی از کارشناسان، شاید ترس کنفدراسیون از خراب شدن وجهه اش نزد کشورهای بزرگ در تعامل با کی روش باعث شده همین اندک حق هم به ایران داده شود و گرنه در دوران قبلی با توجه به نفوذ نداشته در مهم ترین نهاد تصمیم گیری در آسیا، همیشه به قول ضرب المثل خودمان، سرمان بی کلاه می ماند و همین اندک سر و صداها هم شنیده نمی شد.
بماند یا برود؟
در مجموع با توجه به بازخوردها و سلایق مردم، می توان این طور نتیجه گرفت که کی روش برخلاف برخی محافل فوتبالی، نزد عموم مردم محبوبیت دارد و مردم خواستار ماندن او هستند.


تعداد بازدید :  197