شماره ۴۸۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
... بارش‌های خفیف در شمال کشور

مطالعه داده‌های ماهواره‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهد شدت بارش باران و برف در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور که از روز جمعه آغاز شده بود تدریجاً کاهش یافته و از میزان ابرناکی در این مناطق نیز کاسته می‌شود، هرچند بارش‌های خفیف همچنان در این مناطق ادامه خواهد داشت. همچنین به سبب ایجاد شرایط پایدار و سکون نسبی هوا در کشور، شاهد افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و بزرگ نظیر اهواز، تهران، تبریز، اراک، اصفهان و کرج خواهیم بود و این کاهش کیفیت در ‌‌نهایت می‌تواند منجر به کاهش دید افقی شود.  آسمان تهران امروز نیمه ابری در پاره‌ای از نقاط همراه با غبار محلی پیش‌بینی شده است و بیشترین و کمترین دمای آن نیز 10 و 2 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود. در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت صاف تا نیمه ابری، گاهی همراه با بارش پراکنده خواهد بود که به تدریج کاهش ابر روی خواهد داد. حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲ و 9 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران و بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون، نسبت به روز گذشته با دو عدد افزایش، فرا‌تر از حد مجاز بوده و بر روی عدد ۱۰۵ قرار گرفته است. ایستگاه‌های فرمانداری شهر ری (منطقه ۲۰) با ۱۴۵، پارک قائم (منطقه ۱۸) با ۱۳۵ و دروس (منطقه ۳) با ۱۳۳ به ترتیب آلوده‌ترین مناطق استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۱۲ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.


تعداد بازدید :  254