وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: «گروههای پاسخگویی وزارت رفاه بهصورت شبانهروزی پاسخگوی درخواستها و سوالات خانوارها درباره عدالتبخشی به پرداخت یارانهها هستند.» عبدالملکی درخصوص بازدید معاون اول رئیسجمهوری از سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات و سوالات مردمی در اجرای طرح «مردمیسازی و توزیع عادلانه یارانهها»، اظهار کرد: «اجرای این طرح ملی سوالات و دغدغههایی را برای مردم بهوجود آورد که نیازمند شفافسازی و همراهی همهجانبه است.» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آثار مثبت اجرای این طرح برای اقشار و دهکهای پایین جامعه، ادامه داد: «پس از اجرای این طرح «ضریب جینی» در کشور وضعیت مناسبی پیدا میکند و شاخصهای اقتصادی بهبود مییابد.»
عبدالملکی بیان کرد: «همزمان با پرداخت این یارانه برای مردم، تیمهای پاسخگویی به سوالات مردم در سامانه تلفنی مستقر شدند.» وی بر بهروزرسانی و پشتیبانی از سامانه تاکید کرد و گفت: «در چهار روز اجرای طرح ۲ میلیون تماس و مراجعه به سایت انجام شده و اعتراضات یکمیلیون و ۵۰ هزار نفر ثبت شده که در حال بررسی است.» به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سامانه ۶۳۶۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راهنمایی و پاسخگویی مردمی که از دریافت یارانهها در طرح جدید دولت جا ماندهاند و سایر سوالات یارانهای، در سه شیفت و با ۱۲۰ اپراتور که از جامعه معلولان کشور هستند. افراد میتوانند برای ثبت شکایتها به سایت حمایت معیشتی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir و تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مراجعه کنند.