شماره ۴۸۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   رهاسازی آب به دریاچه ارومیه| از صبح شنبه دریچه‌های سد شهید کاظمی (بوکان) با هدف رهاسازی آب این سد به سمت پیکره آبی دریاچه ارومیه با دبی 30 مترمکعب بر ثانیه گشوده شده است. سیدمرتضی موسوی مدیرکل دفتر مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب حوضه دریاچه ارومیه شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طبق مصوبه کارگروه احیای دریاچه ارومیه، تصمیم بر این بود که از بهمن‌ماه به تناسب ذخیره سدهای حوضه و میزان آورد رودخانه‌ها، 176‌میلیون مترمکعب از آب سدها برای تثبیت آب دریاچه ارومیه رهاسازی شود.

   85‌درصد بازارمبل کودک زیر پله‌ای است| هفتمین نمایشگاه نوزاد، کودک، نوجوان و مادران باردار به‌عنوان جدی‌ترین رویداد نمایشگاهی در این حوزه گشایش یافت. رامین سمیع‌زاده مدیر نمایشگاه با اشاره به این‌که 85درصد نیاز بازار مبلمان کودک و نوجوان را تولیدکنندگان زیر پله‌ای می‌سازند گفت: یکی از اهداف نمایشگاه، شناسنامه‌دار کردن و حمایت از تولیدکنندگان اصیل و حرفه‌ای این صنعت است.

   انتقاد از توافق بد با ترکیه| حمیدرضا غزنوی دبیر انجمن کارآفرینان ایران مشکلات قرارداد تجارت ترجیحی ایران و ترکیه را تشریح کرد و گفت: این قرارداد به شدت به صنعت کشور ضربه می‌زند چراکه عمده کالاهای صنعتی و بزرگ به ایران وارد می‌شود در صورتی که کالاهای کشاورزی و جزیی همچون ماست، آب پنیر، تخم پرندگان، روده و... با تعرفه پایین به ترکیه صادر خواهد شد. وی با اشاره به مشکلات این قرارداد اظهار کرد: براساس این موافقتنامه تعرفه واردات کالاهای ترکیه به ایران هر ‌سال بین 30 تا 40‌درصد کاهش خواهد یافت تا به صفر برسد درحالی‌که در زمینه کالاهای ایرانی چنین چیزی وجود ندارد و تنها یک‌بار برای برخی از کالاها تخفیف 50 تا 100‌درصدی در نظر گرفته شده است.

   حذف یارانه با درآمد 5 میلیونی| ایرج ندیمی عضو کمیسیون تلفیق مجلس از بررسی حذف حانوارهای پردرآمد از چرخه دریافت یارانه خبر داد و اعلام کرد: در کمیسیون تلفیق در بودجه ‌سال 94 پیشنهاد شده است که خانوارهایی که بالای 5‌میلیون درآمد دارند از چرخه دریافت یارانه حذف شوند.

   حذف دلار بین ایران و چند کشور| غلامعلی کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی از پیشنهاد اجرای پیمان دوجانبه پولی از سوی ایران به چند کشور خبر داد و گفت: ایران در مبادلات با کشورهای مختلف از دلار استفاده نمی‌کند. او گفت: ایران از ارزهای دیگر ازجمله یوان چین، یورو، لیر ترکیه، روبل روسیه و وون کره‌جنوبی در مبادلات تجاری خود با کشورهای خارجی استفاده   می‌کند.

   تبادل بنزین با گوسفند و تریاک در شهرهای مرزی| بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت کشور از افزایش قاچاق سوخت در شهرهای مرزی به تبع کاهش قیمت سوخت خبر داد و گفت: هم‌اکنون بنزین در شهرهای مرزی با گوسفند و تریاک و شکر مبادله می‌شود.


تعداد بازدید :  284