شماره ۴۸۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
عدد خبر

3 هزار‌میلیارد تومان بیشترین رقم معوقات بانکی

با افزایش رقم معوقات بانکی به حدود 94‌هزار‌میلیارد تومان، معاون نظارت بانک مرکزی بیشترین میزان این معوقات را 3000‌میلیارد تومانی و متعلق به مجموعه‌ای از شرکت‌های حقوقی عنوان کرد. مجموع مانده مطالبات غیرجاری بانک‌ها در پایان آبان‌ماه امسال با رشد 16.2‌درصدی نسبت به اسفندماه ‌سال گذشته به 93‌هزار و 800‌میلیارد تومان افزایش یافت تا در مدت 8‌ماه 13‌هزار‌میلیارد تومان افزایش یافته باشد.

16/3 درصد نرخ تورم در دی‌93

بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ تورم در دی‌ماه به ۱۶.۳‌درصد کاهش یافت. شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در دی‌ماه 1393 به عدد212.3رسید که نسبت به ماه قبل0.3‌درصد افزایش یافت. بانک مرکزی نرخ تورم در آذرماه را 17.2‌درصد اعلام کرده بود.

۴۰ میلیارد دلار درآمد هم داشته باشیم کشور اداره می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با تأکید بر این‌که در صورت اجرای اقتصاد مقاومتی کشور با درآمد کمتر از ۴۰میلیارد دلار هم اداره می‌شود، گفت: برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز نیازمند رشد ۱۲درصدی اقتصاد هستیم. محمدباقر نوبخت در ادامه افزود:  پیش از این اقتصادی را که در‌ سال‌جاری با 54-56‌میلیارد دلار اداره می‌کردیم با شوک نفتی باید با 40‌میلیارد دلار یا کمتر از آن اداره کنیم.


تعداد بازدید :  246