شماره ۴۸۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
مردم به بي‌تفاوتی مسئولان و شرکت‌های هواپیمایی واکنش نشان دادند
تکرار تأخیر و پیاده نشدن مسافران عصبانی هواپیما

شهروند| تأخیر 6 ساعته پرواز مشهد-تهران این‌بار با شیوه جدیدی از اعتراض مسافران مواجه شد. مسافران شرکت هواپیمایی آتا که قرار بود جمعه شب 3 بهمن‌ماه در ساعت 22 مشهد را به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران ترک کنند سرانجام پس از ساعت‌ها سرگردانی در هوای سرد زمستان در ساعت  4:50صبح شنبه در فرودگاه مهرآباد به زمین نشستند. این تأخیر 6 ساعته که با بي‌توجهی به حقوق مسافران این شرکت هواپیمایی انجام شده بود با اعتراض سرنشینان هواپیما مواجه شد و مسافران پس از رسیدن به مقصد حاضر به ترک هواپیما نشدند. مسافران این پرواز به فارس گفته‌اند پس از حضور در فرودگاه به آنها اعلام شده است که پرواز با تأخیر انجام می‌شود و هواپیما در ساعت 12:50 نیمه‌شب مسافران خود را به مقصد می‌رساند اما با وجود سرگردانی 2 ساعته مسافران در فرودگاه و در هوای سرد زمستان، پرواز باز هم به تأخیر افتاد و مسئولان شرکت هواپیمایی اعلام کردند این پرواز در ساعت 1:30 بامداد انجام می‌شود اما خلف وعده مسئولان فرودگاه تا ساعات ابتدایی صبح شنبه به طول انجامید و مسافران شرکت هواپیمایی آتا سرانجام در ساعت 4:50 بامداد شنبه وارد مهرآباد شدند.
تأخیر 6 ساعته پرواز باعث شد مسافران عصبانی پس از رسیدن به مقصد در هواپیما مانده و پایان اعتراض خود را مشروط به پاسخگویی دقیق و متعهدانه مسئولان بدانند. این موضوع در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است و سایر مردم که بارها تاخیرهای غیرمعمول پرواز را در فرودگاه‌های ایران تجربه کرده‌اند با مسافران این پرواز اعلام همراهی کرده‌اند.
تأخیرهای غیرمعمول پرواز در فرودگاه‌های ایران بارها اعتراضاتی به دنبال داشته است. در آذرماه امسال تأخیر 7 ساعته پرواز عتبات عالیات بار دیگر با اعتراض جدی زائران مواجه شد. این اعتراض‌ها به‌حدی مسافران را عصبانی کرده بود که مسئولان شرکت هواپیمایی را ناچار کرد در جبران این تأخیر طولانی بلیت دوسره مشهد را به مسافران این پرواز هدیه دهد. حال آن‌که مطابق با قوانین بین‌المللی جبران خسارت پروازهایی که بیشتر از نیم ساعت طول می‌کشد جزو وظایف شرکت‌های هواپیمایی بوده و این شرکت‌ها موظفند بین 125 تا 600 یورو خسارت به هر مسافر بپردازند.


تعداد بازدید :  241