شماره ۴۸۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
زنجانی 36‌میلیارد تومان بدهکار منطقه آزاد قشم است
واگذاری قشم‌ایر به وزارت نفت بابت بدهی بابک زنجانی

شهروند| «36میلیارد تومان از بابت زنجانی طلبکاریم که به دادستانی نامه‌ای نوشتیم تا زمینی را که بابت ایرلاین قشم به او داده بودیم به ما عودت دهد.» این خبری است که علی‌اکبر شعبانی‌فرد مدیرعامل منطقه آزاد قشم درباره وضع بدهی بابک زنجانی به منطقه آزاد قشم به خبرنگاران داده و افزوده است: همچنین بابک زنجانی 150میلیارد تومان برای هتل پنج‌ستاره قشم هزینه کرده بود که با نامه‌نگاری قرار است تا این هتل نیز به منطقه آزاد قشم عودت داده شود.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان این‌که هواپیمایی فراز قشم برابر با اطلاع واصله و اعلام دادستانی بابت بدهی‌هایش به وزارت نفت واگذار شد، گفت: در حال حاضر قشم‌ایر متعلق به وزارت نفت با مدیریت قبلی اداره می‌شود. وی همچنین درباره بازگشت زمین‌هایی که توسط سرمایه‌گذاران در دولت قبل از سازمان گرفته شده بود اما بدون انجام سرمایه‌گذاری تصرف شده بود گفت: بنابر دستور دولت تدبیروامید و آقای ترکان قرار بر این شد زمین‌هایی که به کسانی در دولت‌های قبل برای سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی و فعالیت‌های اقتصادی داده شده بود در صورتی که زمین‌ها بدون انجام فعالیت‌های اقتصادی به تصرف سرمایه‌گذاران درآمده بود به سازمان عودت داده شود.
شعبانی‌فرد ادامه داد: با برخی از این سرمایه‌گذاران مصالحه کردیم و به برخی هم مهلت برای راه‌اندازی و ادامه کارهای اقتصادی در زمین اعطا شده داده‌ایم و البته 400 هکتار زمین تصرف شده به سازمان برگشت.
همچنین او از راه‌اندازی کارخانه فولاد با ظرفیت 5میلیون تن طی چند روز آینده با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: دو کارخانه احیای مستقیم آهن اسفنجی هرکدام به ظرفیت 1.7میلیون تن کارخانه نبرد فولاد به ظرفیت 3.2میلیون تن و نیروگاه برق 700مگاواتی نیز با مجموع سرمایه‌گذاری 3میلیارد یورو در دستور کار قرار دارد.
شعبانی‌فرد همچنین از استقراری یک گروه خودروسازی چینی برای تولید خودرهای هیبریدی خبر داد و گفت: شهرداری تهران با این گروه خودروساز به تفاهم رسیده تا برای تولید 15هزار خودروی هیبریدی کار خود را در منطقه آزاد قشم شروع کنند.


تعداد بازدید :  219