شماره ۴۸۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

ظریف به عربستان رفت
وزیر امورخارجه ایران به نمایندگی از دولت برای شرکت در مراسم درگذشت ملک عبدالله پادشاه سعودی به عربستان رفت. به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد به سوییس سفر کرده بود، صبح دیروز (شنبه) به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم درگذشت ملک عبدالله پادشاه سعودی راهی عربستان شد.

نخست وزیر عراق: حتی یک سرباز ایرانی در خاک عراق حضور ندارد
نخست‌وزیر عراق در نشست داووس، نقش ایران در مبارزه با داعش در کشورش را بسیار مثبت توصیف کرد. به گزارش ایسنا، حیدرالعبادی گفت: ایرانی‌ها در مراحل نخستین که داعش نیروهایش را به عراق گسیل داده بود، به ما کمک کردند. آنان هم به بغداد و هم به نیروهای کرد کمک کردند. آنان در ارسال سلاح و مهمات بسیار سریع عمل کردند . براساس گزارش واحد مرکزی خبر، وی افزود: نمی‌توانم انکار کنم که آنان بسیار مفید بودند. آنها هم‌اکنون نیز به ما کمک می‌کنند ولی باید روی این مسأله تأکید کنم که حتی یک سرباز ایرانی نیز در خاک عراق حضور ندارد و حتی یک سرباز ایرانی نیز در خاک ما نمی‌جنگد. پیشتر نیز حضور نداشتند. وی درباره حضور سردار سلیمانی گفت:  وی یک مقام نظامی ایرانی است و من تعامل با وی را انکار نمی‌کنم. ما با این مرد در تعامل بودیم و بسیار برای وی و تشکیلات ایران احترام قايلیم.

کاخ سفید:  دلیل قانع‌کننده‌ای برای اعمال تحریم‌ بیشتر ایران نداریم
سخنگوی کاخ سفید گفت که جامعه جهانی تصویب هرگونه تحریم جدید علیه ایران را نقض توافق اولیه ژنو تلقی خواهد کرد؛ از این رو اکنون زمان مناسبی برای این اقدام کنگره نیست. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تلاش‌های اخیر برخی قانون‌گذاران آمریکا برای تصویب طرح تحریم جدید ایران، گفت:  ما رایزنی‌هایی را با قانون‌گذاران داشته‌ایم و فکر می‌کنم که دیدگاه رئیس‌جمهوری برای مخالفت با این طرح متقاعدکننده بوده است. سخنگوی کاخ سفید افزود: من معتقدم شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد دست کم برخی از اعضای کنگره این رایزنی‌ها را قابل قبول ارزیابی کرده‌اند.


تعداد بازدید :  239