شماره ۴۸۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

 نشانه‌های ادامه رکود در داووس 2015: شواهد تازه نشان‌دهنده تأثیر قیمت نفت بربازارهای مختلف هستند. رهبران تجاری در روسیه و بازارهای نوظهور دیگر اعلام کرده‌اند اعتماد خود به چشم‌انداز اقتصاد جهانی را از دست داده‌اند. موسسه تحقیقاتی Pwc در واشنگتن اعلام کرده تحقیق سالانه او از رهبران تجاری حاکی از عدم رغبت آنان برای کسب و کار است. ‌سال گذشته 44‌درصد رهبران شرکت‌کننده در تحقیق معتقد بودند اقتصاد بهبود می‌یابد اما این رقم در 2015 به 37‌درصد رسیده است. (گاردین)

  سود 100‌میلیارد دلاری چین با کاهش قیمت نفت: با کاهش قیمت نفت چین می‌تواند در هزینه واردات نفت خود 100‌میلیارد دلار صرفه‌جویی کند. ژو شیانچوان سرپرست بانک مردم چین در اجلاس داووس گفت: قیمت کم نفت به ما اجازه می‌دهد رشد اقتصادی و ایجاد مشاغل تازه را تجربه کنیم. (سی‌ان‌ان)

 طلا به 1300 دلار نرسید: قیمت طلا که در بازارهای جهانی به علت برنامه بانک مرکزی اروپا به شدت افزایش یافته بود با تقویت ارزش دلار و جو روانی ایجادشده ناشی از تضعیف یورو کاهش یافت و اونس جهانی به 1294 دلار رسید. به دنبال اقدام بانک مرکزی اروپا، ارزش دلار افزایش یافت و این امر سبب شد تا قیمت طلا که در ابتدا افزایش یافته بود با کاهش 1.3‌درصدی روبه‌رو شود. دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی 1.4‌درصد افزایش یافت که بیشتر این افزایش ناشی ازضعف یورو بود. (رویترز)


تعداد بازدید :  232