شماره ۴۸۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
90‌درصد مدارس کشور تا پایان‌ سال به اینترنت متصل می‎شوند

مهر| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: تا پایان‌ سال 94 درصدد هستیم 90‌درصد مدارس کشور به اینترنت متصل شوند.
محمود واعظی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، گفت: امیدواریم بتوانیم در شبکه مدارس، وضع دسترسی به اینترنت از طریق مرکز داده وزارت آموزش‌وپرورش را با سرعت بالاتری داشته باشیم.
او افزود: در تفاهمنامه‌ای که با وزیر آموزش‌وپرورش منعقد کردیم برای هر آنچه برنامه‌ریزی در آموزش‌وپرورش شود، آمادگی داریم سرعت اینترنت را افزایش دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که تا پایان ‌سال 94 درصدد هستیم 90 تا 95‌درصد مدارس کشور به اینترنت متصل شوند، گفت: در آینده ممکن است مشکل ما برخی روستاها باشد که برای آن نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا روستاها هم از امکانات اینترنت بهره‌مند شوند و هیچ مدرسه‌ای از این امکانات بی‌بهره نماند.
او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که آیا از شما به‌عنوان عضو کارگروه فیلترینگ درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی همچون لاین و وایبر نظری خواسته شده است، گفت: این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بحث نشده است. واعظی افزود: اعتقاد بنده این است شبکه‌های خارجی که در ایران استفاده می‌شوند اطلاعاتی که توسط مخاطبان در آن قرار می‌گیرد را در خارج از ایران مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند بنابراین اولویت بر این است تا دانشگاه‌ها و بخش خصوصی شبکه‌های ملی را راه‌اندازی کنند تا مردم کشور از آن استفاده نمایند و اطلاعات در داخل کشور محفوظ بماند.


تعداد بازدید :  215