شماره ۴۸۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر:
20درصد شاغلان محیط‌های صنعتی موادمخدر مصرف می‌کنند

ایسنا| قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر نتایج جدیدترین شیوع‌شناسی اعتیاد در محیط‌های صنعتی را اعلام کرد و گفت: بر این اساس 20‌درصد از افراد شاغل در محیط‌های صنعتی موادمخدر مصرف می‌کنند.
علیرضا جزینی، درباره اقتصاد موادمخدر گفت: تحقیقی در‌ سال 1383 در کشور انجام شد که براساس آن اعلام شد 10‌هزار‌ میلیارد تومان به کشور ما به علت موادمخدر و عوارض آن خسارت وارد شد.
او افزود: خسارت در سه نوع دسته‌بندی شد: قسمت اول سهم مصرف‌کنندگان است که مبین هزینه‌های خرید و مصرف مواد و همچنین هزینه‌های ایاب و ذهاب جهت تهیه موادمخدر است که معادل 48.3‌درصد مجموعه هزینه‌هاست. بخش دوم سهم جامعه است و می‌توان به هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی مانند افزایش طلاق، قتل، بیکاری، از دست رفتن سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی، کاهش بهره‌وری و کاهش ساعت کار اشاره کرد که معادل 27.7‌درصد مجموعه هزینه‌هاست.
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان این‌که بخش سوم سهم دولت است و به هزینه‌های مقابله با عرضه، درمان، کاهش درآمد مالیاتی، کاهش مشارکت اجتماعی اشاره دارد، گفت: سهم دولت 24‌درصد این هزینه 10‌هزار ‌میلیارد تومانی است.
او در ادامه به اعلام نتایج جدیدترین شیوع‌شناسی اعتیاد در محیط‌های صنعتی پرداخت و گفت: به تازگی شیوع‌شناسی در محیط‌های صنعتی سراسر کشور انجام دادیم که براساس آن 20‌درصد افراد شاغل در محیط‌های صنعتی موادمخدر مصرف می‌کنند.


تعداد بازدید :  186