شماره ۴۸۴ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۵ بهمن
صفحه را ببند
یک پیشنهاد دلسوزانه و چشم‌هایی که ترسیده‌اند

طرح نو| کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران برای افزایش 15 تا 17‌درصدی کرایه تاکسی، اتوبوس و افزایش 10‌درصدی بلیت مترو در‌سال 94 پیشنهادهایی ارایه داده است.
ابوالفضل قناعتی سخنگوی این کمیسیون دراین‌باره گفته:  اعضای کمیسیون حمل‌ونقل شورا پیشنهاد افزایش 15 تا حداکثر 17‌درصدی قیمت تاکسی را به تصویب رساندند.
به گفته این مقام مسئول، لایحه شهرداری مبنی بر افزایش قیمت، 3 برابر قیمت پیشنهادی کمیسیون حمل‌ونقل بود. با این وجود اعضای این کمیسیون برای رعایت حال مردم و در نظر گرفتن وضع اقتصادی آنها پیشنهاد افزایش حداقلی قیمت‌ها را اعلام کردند.
سخنگوی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر در مورد افزایش قیمت اتوبوس‌های تهران نیز گفت: افزایش 15‌درصدی بلیتی اتوبوس‌های عمومی و افزایش 17‌درصدی بلیت اتوبوس‌های خصوصی پیشنهاد داده شده است. این عضو شورای شهر همچنین از پیشنهاد برای افزایش 10‌درصدی بلیت مترو و افزایش 15 تا 20‌درصدی مجوز ورود به طرح ترافیک خبر داده است.
با وجود آن‌که پیشنهاد دلسوزانه کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر از سر ملاحظه وضع اقتصادی مردم ستودنی است اما با توجه به خاطره تعیین سقف 30‌درصدی برای افزایش قیمت نان و تخلف‌هایی که در این زمینه اتفاق افتاد اصلا معلوم نیست آیا در صورت تصویب طرح پیشنهادی کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر آیا می‌شود به قانونمداری در این زمینه امیدوار بود یا خیر. در سال‌های گذشته یکی از مواردی که موجبات ناراحتی مردم را در پی داشت، افزایش قیمت بهای تاکسی در مقایسه با میزان تعیین شده بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا پس از افزایش قیمت‌ها، نظارتی روی تاکسی‌ها وجود خواهد داشت یا خیر.


تعداد بازدید :  243