شماره ۴۸۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
ماراتن در کانبرا... نبرد در تهران

شهرام شهيدي طنزنویس

گمشده امروز یک شغل درست و حسابی برای ما جماعت طنزنویس است چون ما طنزنویسان بدترین شغل عالم را داریم. هواپیما سقوط می‌کند، جنگ می‌شود، سیل می‌آید، نفر محبوبت برنده انتخابات نمی‌شود و... اما طنزنویس جماعت باید پا بگذارد روی دلش و طنزش را بنویسد . حالا هم تیم‌ملی فوتبال ایران در یک نبرد دراماتیک می‌بازد ما باید بعدش بنشینیم برای روزنامه مطلب بنویسیم.
تلفن آقای کهن از کهنه‌سرا: بنده‌ هزار بار گفتم این کی‌روشی‌پور مقصره. کسی گوش نداد. حتی تو صفحه پانصد و بیست‌وسه جلد پنجم کتاب خاطرات زندانم نوشتم که این‌جا زندانیانی هستند که روی دستشان خالکوبی کرده‌اند رفیق پر کلک کی‌روش. حالا لابد این آقا می‌خواهد تقصیر را بیندازد گردن داور.
تماس تلفنی آقای نایب قهرمانی: خواستم یادآوری کنم بنده پدیده بین‌المللی غش در مسابقه را برای این در فوتبال ایران نهادینه کردم که دوستان با غش‌های دیگر کشورها ازجمله غش نوع استرالیایی آشنایی پیدا کنند و این‌طور در مسابقه تحت‌تأثیر یک غش ناقابل قرار نگیرند. منتها به جای این‌که با من مثل یک قهرمان برخورد کنند مرا طرد کردند و نتیجه‌اش را در جام ملت‌ها دیدید. اگر آن روز مرا حمایت می‌کردند امروز با غش ناقابل یک داور استرالیایی از گردونه مسابقات حذف نمی‌شدیم.
بیانیه کانون دلواپسان مربیگری: اینک که با چشمانی اشک‌آلود و رضایت درونی به تیم‌ملی‌مان نگاه می‌کنیم می‌بینیم آن چه را شما در قاب تصویر دیدید ما در خشت خام دیده بودیم و حالا هم عیبی ندارد و تیم‌ملی را با دسته گل و مربی خارجی‌اش را با گوجه‌فرنگی استقبال خواهیم کرد. باشد که دیگر همگان بدانند ما نه در تیم‌ملی نه در مذاکرات 1+5 و نه در هیچ جای دیگری نباید به خارجی جماعت اطمینان کنیم.
آقای کارشناس بعد از گل اول ایران: کی‌روش بهترین مربی تورنمنت است
آقای کارشناس بعد از گل اول عراق: کی‌روش هم می‌تواند بد باشد
آقای کارشناس بعد از گل دوم عراق: کی‌روش بدترین مربی تورنمنت است
آقای کارشناس بعد از گل دوم ایران: کی‌روش نشان داد می‌تواند مربی خوبی باشد
آقای کارشناس بعد از گل سوم عراق: کی‌روش بدترین مربی جهان است
 آقای کارشناس بعد از گل سوم ایران: کی‌روش بهترین مربی جهان است
آقای کارشناس بعد از پایان ضربات پنالتی و حذف ایران: کی‌روش حیا کن... تیم‌ملی را رها کن
بیانیه شماره هشت آبی و قرمز: ما که نرفتیم آسیا... شما هم نرفته برگشتید .
بیانیه جمعی از فعالان ادبی با استمداد شمس لنگرودی: من از بازی ایران و عراق برگشته‌ام... بازی ایران و عراق از من برنمی‌گردد.
صدای هنرمند محبوب و مشهور و خیلی نایس و خیلی قشنگ: حالا که ما نرفتیم تیم‌ملی را تشویق کنیم و شلوارک بپوشیم و شما ما را شماتت کنید تیم‌ملی خوب نتیجه گرفت؟ حق‌تان است. مشکل تیم‌ملی عکس سلفی ما بود؟ چی می‌شد غر نمی‌زدین که یک خیر پیدا بشود خرج ما را بدهد مثل برزیل روانه‌مان کند استرالیا؟ آه ما گریبان تیم‌تان را گرفت.
یک خبر تأیید نشده: پادشاه عربستان در غم بازی پایاپای تیم‌های ملی ایران و عراق درگذشت. می‌گویند ایشان اواخر بازی فکر می‌کرد تیم‌ملی کشورش حذف نشده و روبه‌روی ایران بازی می‌کند.
خبر بی‌ربط: در پی درگذشت پادشاه عربستان، اردن ۴۰ روز عزای عمومی اعلام کرد. به این می‌گویند دایه مهربان‌تر از مادر. باید ضرب‌المثل معروفمان را هم این‌گونه اصلاح کنیم: مرد در بلخ آهنگری... به شوشتر کردند عزاداری!


تعداد بازدید :  548