شماره ۴۸۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
شگرد جدید مأمور قلابی برای سرکیسه کردن پزشکان

شهروند| مردی که با عقد قرار دادهای میلیونی با پزشکان جهت ویزیت کارکنان ارگان‌های دولتی یا خصوصی اقدام به کلاهبرداری‌های میلیونی از حساب آنها می‌کرد، در بن‌بست قانونی گرفتار شد.
وقتی پلیس با پرونده‌ای روبه‌رو شد که نشان می‌داد از حساب یک پزشک ۶۰‌میلیون ریال برداشت شده است، پیگیری موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.
شاکی پس از دعوت به پلیس فتا در تشریح جزییات این برداشت اینترنتی گفت: چندی پیش مرد نا‌شناسی با من تماس گرفت و خود را مامور نیروی انتظامی معرفی کرد. او تقاضا داشت تا 500 نفر از کارکنان وظیفه را معاینه و ویزیت کنم به همین خاطر از من خواست تا جهت واریز مبلغ پیش‌قرار داد نزد دستگاه کارت خوان بروم تا پول را واریز کند.
اما پس از انجام عملیات بانکی متوجه شدم که مبلغ 60‌میلیون ریال از حسابم به حساب مرد ناشناس منتقل شده است. در دام یک کلاهبردار اینترنتی گرفتار شده بودم به همین خاطر شکایت کردم.
با توجه به حساسیت موضوع و احتمال سرقت‌های اینترنتی دیگر با این شیوه بلافاصله پرینت حساب شاکی مورد بررسی قرار گرفت که معلوم شد وجه برداشتی به حساب مردی به نام «مهرداد» انتقال یافته و از این حساب مبالغی نیز اینترنتی به حساب فرد دیگری منتقل شده است.
در مراحل بعدی هر دو حساب مسدود شد که یکی از حساب‌ها خالی بود و مبلغ ۳۰میلیون ریال از پول سرقتی از حساب بانکی دوم به صاحبش برگردانده شد. ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بکارگیری شیوه‌های کشف نوین جرم، آدرس مالک حساب را در یکی از شهرستان‌های استان تهران شناسایی و به همراه نیابت قضایی به خانه متهم اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم شدند.
متهم دستگیر شده پس از انتقال به پلیس فتا گفت: پس از چندین‌بار مراجعه به مطب پزشکان و آشنایی با مراحل کار آنها و اطمینان از تمایل آنها به عقد قرار داد با مراکز و ارگان‌های دولتی و خصوصی جهت ویزیت کارکنان با مبالغی کمتر، در تماس تلفنی با پزشکان و معرفی خود به‌عنوان مامور نیروی انتظامی نسبت به عقد قرارداد با آنها برای ویزیت کارکنان وظیفه به توافق می‌رسیدیم. از آنها می‌خواستم تا جهت پیش پرداخت مبلغ ویزیت به پای دستگاه عابر بانک بروند و با انجام یک عملیات بانکی اقدام به خالی کردن حساب بانکی آنها می‌کردم. متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 


تعداد بازدید :  375