شماره ۳۴۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد
صفحه را ببند
بازار تهران، کهریزک و خانه‌ای در استان البرز مرکز آتش بودند
عملیات‌های جداگانه برای مهار 3 حادثه آتشین

گروه حوادث| 3حادثه آتشین در بازار تهران، کهریزک و استان البرز عملیات سختی را در برابر ماموران آتش‌نشانی قرار داد. در این آتش‌سوزی جداگانه یک نفر به کام مرگ فرو رفت و 11 نفر دیگر راهی بیمارستان شدند. 3 مامور آتش‌نشانی در آتش‌سوزی بازار از ناحیه سرو صورت سوختند و در بیمارستان بستری شدند.
آتش‌سوزی اول
آتش که انبار لوازم یدکی بازار پامنار را در بر گرفته بود با پایان تلخ مصدومیت 3 آتش‌نشان خاموش شد. در این آتش‌سوزی موتورسیکلت و گاوصندوق بر سر آتش‌نشانان فرو ریخت.
عقربه‌ها ساعت 28: 02 بامداد صبح جمعه را نشان می‌داد.  انبار لوازم یدکی خالی از کارگر و نگهبان بود بود.  ساکنان منطقه سه‌راه دانگی پامنار ناگهان متوجه خارج شدن دود غلیظی از زیرزمین یک انبار شدند. فریاد آتش محله را در وحشت فرو برد.  حلقه‌های آتش از زیرزمین ساختمان به سرعت درحال گسترش بود. تا این‌که شاهدان حادثه آتش‌سوزی به‌طور همزمان خبر این حادثه هولناک را به آتش‌نشانی گزارش کردند. با مخابره این خبر به آتش‌نشانی تهران بلافاصله 3 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای تنفسی و تانکرهای آب عازم محل حادثه در پامنار سه‌راه دانگی شدند. آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند یک خانه قدیمی 200متری طعمه شعله‌های آتش شده است. تحقیقات اولیه نشان می‌داد آتش از زیرزمین 50متری این منزل مسکونی به انبار لوازم یدکی تبدیل شده که متاسفانه در پی آتش‌سوزی کاملا شعله‌ور شده بود. پرس‌وجو‌ها نشان می‌داد این خانه مسکونی 2 طبقه از مدتی پیش به انبار لوازم تبدیل شده است و این خانه هیچ ساکنی ندارد.  همین اطلاعات کافی بود تا فرضیه حبس شدن ساکنان خانه رد شود. عملیات امداد و نجات کلید خورد. تحقیقات نشان می‌داد زیرزمین این خانه که یک انبار لوازم یدکی است کانون اصلی آتش‌سوزی است. اما با وارد شدن آتش‌نشانان به زیرزمین این ساختمان فرسوده حادثه‌ای عجیب رقم خورد.  سقف فرسوده ساختمان دچار ریزش شد و یک موتورسیکلت به همراه یک دستگاه تزریق پلاستیک و یک گاوصندوق از طبقه همکف روی آتش‌نشانان فرو ریخت.  سیدجلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران در رابطه با این خبر به «شهروند» گفت: وقتی 3 آتش‌نشان برای اطفای کانون حریق وارد زیرزمین این انبار شدند ناگهان سقف فرسوده ساختمان فروریخت و اسباب و اثاثیه‌ای که در طبقه همکف ساختمان قرار داشت روی آنها فرود آمد. ماموران آتش‌نشانی که در بیرون از خانه مشغول خاموش کردن آتش بودند متوجه این حادثه شدند و بلافاصله به کمک آنها رفتند.  سایر آتش‌نشانان از چند جهت عملیات اطفای حریق را آغاز کردند و موفق شدند ساعت  3: 50  عملیات را به پایان برسانند.
آتش‌سوزی دوم
آتش‌سوزی گسترده‌ای در زمینی به وسعت‌ هزار متر با کمک آتش‌نشانان شهر تهران مهار شد.  در این آتش‌سوزی 2 کارگر در میان شعله‌های آتش حبس شدند. ساعت 28: 10 صبح روز جمعه ماموران آتش‌نشان در جریان آتش‌سوزی گسترده‌ای در کهریزک قرار گرفتند. با مخابره این خبر آتش‌نشانان یک ایستگاه به همراه خودرو فوماتیک در احمدآباد کهریزک مستقر به محل حادثه اعزام شدند.  با رسیدن ماموران آتش‌نشانی مشخص شد منشأ حریق یک ملک ‌هزارمتری است که در آن سوله ۳۰۰متری مملو از مقدار زیادی فوم، اسفنج و مواد آتش‌زا وجود دارد. بررسی‌های میدانی نشان می‌داد این سوله ۳۰۰متری کاملا شعله‌ور است و در کنار آن مقدار زیادی مواد پلی‌اتیلن وجود داشت. 3 خودرو پراید نیز در پارکینگ این سوله در محاصره آتش قرار گرفته بودند و 2 کارگر در میان شعله‌های آتش حبس شده بودند. حلقه‌های آتش درحال سرایت به قسمت‌های دیگر این سوله بود که آتش‌نشانان عملیات خود را آغاز کردند. ماموران آتش‌نشانی با نجات دادن 2 کارگر از میان دود و آتش شعله‌های آتش را نیز خاموش کردند. این اطفای حریق در ساعت 31: 12 توسط آتش‌نشانان تهران به پایان رسید و محل حادثه تحویل آتش‌نشانان کهریزک شد.
آتش‌سوزی سوم
آتش‌سوزی یک واحد مسکونی در شهرستان فردیس یک نفر کشته داد و 6 نفر دیگر را در اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن راهی بیمارستان کرد. صبح روز جمعه آتش‌سوزی طبقه اول یک مجتمع مسکونی در فلکه پنجم شهرستان فردیس، ساکنان آپارتمان را به وحشت انداخت. با رسیدن ماموران آتش‌نشانی به مجتمع آتشین 3 مرد و 3 زن درحالی‌که به شدت مسموم شده بودند از میان دود و آتش بیرون کشیده شدند. به گزارش مهر، آرش رحمتی معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز، در رابطه با این حادثه گفت:  در این حادثه یک مرد 23ساله جان باخت و 3مرد و 3 زن بر اثر  استنشاق گاز منوکسیدکربن مسموم شدند. 6 نفر مسموم این حادثه توسط مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز به مراکز درمانی انتقال یافتند. آتش‌سوزی با تلاش ماموران آتش‌نشانی مهار و از سرایت آتش به واحدهای همجوار جلوگیری شد. به گفته این مسئول علت حادثه و میزان خسارت وارده توسط کارشناسان در دست بررسی قرار گرفته است.


تعداد بازدید :  63