شماره ۳۴۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد
صفحه را ببند
ذره‌بين

نجات یک دختر با هوشیاری یک رهگذر
دختر 10ساله‌ای که با غفلت والدینش در باغ فجر تبریز ربوده شده بود با هوشیاری شهروند تبریزی نجات یافت.
مردی به همراه دختربچه‌ای حدودا 10ساله سراسیمه به کلانتری 16 تبریز مراجعه کرد و به ماموران گفت:  داخل پارک در حال صحبت با تلفن بودم که لحظه‌ای جیغ دختر بچه‌ای را شنیدم که در حال گریه و زاری سعی می‌کرد از دست مردی که بی‌رحمانه دست خود را به دهان وی گذاشته، فرار کند.  
 کنجکاو شدم و به سمت مرد جوان رفتم. وقتی از او سوالاتی پرسیدم مرد ناشناس بلافاصله دست دختر بچه را ول کرد و پا به فرار گذاشت. پس از مراجعه این شهروند به مقر پلیس به همراه دختربچه و اعلام گزارش موردنظر با تلاش پلیس متهمی که در حال فرار بود، دستگیر شد.  
 مظنون در بازجویی اعتراف کرد دختربچه، خواهر اوست اما در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم هیچ‌گونه نسبتی با کودک ندارد و قصد آدم‌ربایی داشته است.  
وقتی گزارش این آدم‌ربایی در کلانتری در حال‌ تنظیم بود والدین دختربچه که اهل مهاباد بودند سراسیمه به ایستگاه پلیس مراجعه و ادعا کردند که ساعتی پیش داخل پارک فجر دختربچه آنها به نام مدیا گمشده و نزدیک 3ساعت است دنبالش بودند تا این‌که موتورسواری به آنها گفته دخترشان دست مردی است که دهانش را گرفته و برده.  
 این خانواده در کلانتری دخترشان را تحویل گرفتند و مرد متهم در بازجویی‌ها به ربودن دختر بچه اعتراف کرد. والدینی که فرزندان خردسال خود را به پارک‌ها و مراکز تفریحی می‌برند از فرزندان خود مواظبت کنند تا چنین مشکلاتی برای آنان به‌وجود نیاید.
 
زنگ هشدار زلزله در ورزقان به صدا درآمد
زلزله 3/7 ریشتری در شهر زلزله زده
در آستانه 21 مرداد سالروز زلزله ورزقان در‌سال 1391 دیروز  زلزله بار دیگر زنگ هشدار را در این شهرستان به صدا درآورد.  
زلزله‌ای  به قدرت 7/3 ریشتر به عرض جغرافیایی 43/38 و طول جغرافیایی 73/46 به عمق 2/14 کیلومتر در ساعت    11:23 دیروز در ورزقان به وقوع پیوست.  
بعد از وقوع این زمین‌لرزه مردم و ساکنان مناطقی که تحت‌تأثیر این زلزله قرار گرفته‌اند به خارج از خانه‌هایشان آمدند.  
 این زمین‌لرزه تا مخابره خبر، خسارتی گزارش نشده و تنها یک نفر بر اثر وحشت و خوف از زلزله دچار تشنج شده بود که به بیمارستان ورزقان انتقال داده شده بود.  
دو زمین‌لرزه در 21 مرداد 1391 به قدرت 2/ 6 ریشتر در ورزقان و اهر به وقوع پیوست که موجب کشته شدن 274 نفر و زخمی‌شدن بیش از 5‌هزار نفر شدند.  این زمین‌لرزه‌ها بیش از 5‌هزار زلزله و پس‌لرزه داشت. 


تعداد بازدید :  87