شماره ۴۸۳ | ۱۳۹۳ شنبه ۴ بهمن
صفحه را ببند
اخبار جهان

سازمان ملل:  بیش از 5 هزار تن در درگیری‌های اوکراین کشته شده‌اند
دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته در گزارشی اعلام کرد، شمار تلفات درگیری‌های اوکراین که از آوریل گذشته آغاز شده به 5 هزار تن رسیده است و با ادامه درگیری‌ها افزایش می‌یابد. به گزارش رویترز، روپرت کولویله، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت:  افزایش شدید خصومت‌ها در اوکراین تاکنون جان 5086 تن را گرفته است و ما گمان می‌کنیم که آمار واقعی بسیار بیشتر از این باشد. به گفته وی، آمار تلفات شامل 262 تنی است که طی 9 روز گذشته در درگیری میان نیروهای دولتی اوکراین و جدایی‌طلبان روس‌گرا کشته شده‌اند و این از زمان اعلام آتش‌بس در اوایل سپتامبر جزو دوران‌های خونین است. آژانس پناهندگان سازمان ملل می‌گوید که مقررات امنیتی جدید دولت اوکراین، تلاش‌ها برای ارسال کمک به مناطق درگیر در شرق این کشور را با مانع مواجه می‌کند و زندگی را برای آوارگان سخت‌تر می‌کند.

انتقاد بارزانی از دعوت‌ نشدن در نشست ائتلاف ضد داعش
رئیس منطقه کردستان عراق روز گذشته با انتقاد از این‌که برای شرکت در نشست ائتلاف ضد داعش در لندن دعوت نشده است، گفت:  پیشمرگه‌های کرد بیش از اینها مستحق احترام هستند. به گزارش رویترز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: این واقعا باعث تاسف است که هیچ نماینده‌ای از جانب کردها در این نشست در لندن
حضور ندارد و دعوت نشده است. در این نشست، حیدر العبادی،‌ نخست‌وزیر عراق خواهان حمایت بیشتر نظامی برای مقابله با داعش است. بارزانی افزود:  انتظار داشتیم که برای احترام گذاشتن به قربانی‌ شدن کردها و پیشمرگه‌ها در مقابله با داعش در عراق، نماینده‌ای از جانب کردها در این نشست حضور داشته باشد.
 اظهارنظرهای بارزانی در پی انتقادهای اوایل ماه جاری میلادی از نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق درباره اقدامات ائتلاف علیه داعش تحت رهبری آمریکا مطرح شده است؛ اظهاراتی که چاک‌هاگل، وزیر امور خارجه آمریکا آن را ناکارآمد خوانده بود.


تعداد بازدید :  413