شماره ۳۴۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد
صفحه را ببند
پسر سیمین بهبهانی از اخبار نادرست انتقاد كرد

شهروند| «سیمین بهبهانی» از چهارشنبه در بیمارستان بستری است و متاسفانه از روز گذشته به کما رفته است؛ حال ايشان وخيم گزارش شده است. اين در حالي است كه با وجود خبرهاي رسمي كه از وضعيت جسمي ايشان در منابع موثق درج شده است؛ عده‌اي خبر فوت بانوي غزل را شايعه كرده‌اند، شايعاتي كه انتقاد فرزندان سيمين بهبهاني را به ‌دنبال داشت.
روز گذشته «علی بهبهانی» درباره جدیدترین وضع جسمی این شاعر پیشکسوت به ايسنا گفت: «شایعه شده که مادرم فوت کرده اما این خبر درست نیست و برخی در حال هوچی‌گری هستند.»
فرزند ارشد سیمین بهبهانی با رد برخی از شایعات درباره وضع جسمی مادرش گفت: «مادرم همچنان در بخش‌ آی‌سی‌یو تحت نظر پزشکان است.»
او گفت: البته حال مادرم خوش نیست اما این‌که گفته می‌شود سیمین بهبهانی پر کشیده یا از این دست‌ حرف‌ها درست نیست.  علی بهبهانی درباره علت بیماری سیمین بهبهانی اظهار کرد: بیماری او به‌خاطر نارسایی ریوی است که این نارسایی ریوی به قلبش زده است.  علیرضا رئیس‌‏دانا، مدیر نشر نگاه و ناشر آثار سیمین بهبهانی درباره وضع این شاعر به ايسنا گفت: حال ایشان خوب نیست، ریه او آب آورده است.
او با بیان این‌که روزهای پیش حال بهبهانی خوب بود، افزود: وضع جسمانی وی به مرور تحلیل رفت و اکنون حالش وخیم است. الان هم در کمای کامل به‌سر می‌برد و در سی‌سی‌یو بستری است.
پرستار سیمین بهبهانی درباره وضع جسمی این شاعر پیشکسوت که از روز چهارشنبه (15 مرداد) به کما رفته است به ايسنا گفت: خانم بهبهانی زیر دستگاه تنفسی هستند و هنوز به هوش نیامده‌اند. او در حال حاضر در کما  است  و حالش زیاد مساعد نیست.
به گفته پرستاران از روز چهارشنبه، تماس‌های بسیاری با بیمارستان محل بستری سیمین بهبهانی گرفته شده که همگی جویای حال این شاعر بوده‌اند، اما آنان در این‌باره فقط با خانواده او صحبت می‌کنند.
سیمین بهبهاني متولد ۲۸تیر ۱۳۰۶ در تهران، نویسنده و غزلسرای معاصر ایرانی است. او به‌خاطر سرودن غزل فارسی در وزن‌های بی‌سابقه به «نیمای غزل» معروف است.
«جواد مجابی» پيش از اين درباره اشعار بهبهاني گفته بود: «خانم بهبهانی غزل را از نهانگاه تاریخی بیرون آورد. او از دل و جان عاشق است. او عاشق مردم و وطن است و برای آنها آرزوی بهروزی دارد. او هیچ‌وقت عاشقی را از دست نداد.»


تعداد بازدید :  94