شماره ۳۴۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

«زندگی با پیکاسو» عنوان اثری است از فرانسواز ژیلو به ترجمه لیلی گلستان که در‌ سال‌جاری پس از 14‌سال به چاپ سوم رسید.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «آسمان من» به کارگردانی «محمدرضا آهنج» به پایان رسید.

نمایشنامه «از تاریکی» نوشته محمد یعقوبی به کارگردانی الهه حسینی و نقش‌خوانی ستاره اسکندری، هومن کیایی‌، الهه حسینی و ساقی عطایی در قالب اجرای خیریه در باغ موزه قصر در 18 مردادماه خوانش می‌شود.
 
مرضیه برومند، دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، ‌فرارسیدن روز خبرنگار را به همه خبرنگاران، منتقدان و دلسوزان نمایش عروسکی تبریک گفت.


مدیرعامل خانه سینما، محمدمهدی عسگرپور در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت و با اشاره به نقش خبرنگاران در انعکاس رویدادهای هنر - صنعتی، آرزو کرد خبرنگاران به مطالبات صنفی خود دست پیدا کنند.


حمید بهمنی کارگردان سینما از نگارش فیلمنامه‌هایی درباره «داعش»، «هولوکاست» و «تفحص» خبر داد و از دستگاه‌های حامی سینمای دفاع مقدس برای عدم‌حمایت آنها از تولید چنین فیلم‌هایی گلایه کرد.

آذر مبارکی، فعال تئاتر عروسکی به مناسبت برپایی سومین جشنواره «تئاترشهر» کارگاه «تئاتر عروسکی خلاق» را با استفاده از مواد بازیافتی برگزار می‌کند. این کارگاه از 12مرداد تا 30شهریور در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.

حسن دادخواه، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آنچه مردان در مورد زنان نمی‌دانند» از اکران این فیلم در 14 آبان‌ماه به سرگروهی سینما آفریقا خبر داد.

 

پروانه ساخت طرح‌هاي «چه کسی ماه را گاز زد؟» نوشته احمد رفیع‌زاده، به کارگردانی حمیدرضا صلاحمند و تهیه‌کنندگی محمدرضا نجفی‌زاده، «خنده‌های آتوسا» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا فرید و تهیه‌کنندگی امیر پورکیان، «جزیره کوتوله‌ها» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد حسین‌پور و «جزیره مهربانی» به نویسندگی و کارگردانی غلامرضا آزادی و تهیه‌کنندگی فریال بهزاد، صادر شد.

فیلم سینمایی «دونده زمین» به کارگردانی کمال تبریزی که در بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود، برای ورود به شبکه نمایش خانگی مجوز گرفت.
 

پخش مجموعه تلویزیونی «انقلاب زیبا» به کارگردانی «بهرنگ توفیقی» از امروز 18 مردادماه در شبکه یک سیما آغاز می‌شود.

رکورد فروش سالن ایرانشهر از بدو تأسیس با نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» شکسته شد.

 

هشتمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، چهارشنبه 15 مردادماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس با یاد کودکان غزه افتتاح  شد.


تعداد بازدید :  59