شماره ۳۴۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد
صفحه را ببند
معاون نظارت و پایش اداره کل سازمان حفاظت محیط‌زیست گلستان:
توله پلنگ‌های کردکوی به باغ وحش واگذار نخواهند شد

 شهروند| معاون نظارت و پایش اداره کل سازمان حفاظت محیط‌زیست گلستان در مورد آخرین وضع توله پلنگ‌های پیداشده در مقابل اداره محیط‌زیست کردکوی گفت: درحال حاضر وضع توله‌ها خوب است و در محل مناسبی که در اداره برای آنها تعریف شده تحت نظر دامپزشک معتمد این اداره نگهداری می‌شوند.
به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست گلستان، مجتبی حسینی گفت:  با توجه به این‌که منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما در نزدیکی شهرستان کردکوی قرار دارد همکاران ما در منطقه به جست‌وجو پرداخته‌اند اما هنوز نتوانستیم اطلاعات دقیقی را درخصوص سرنوشت مادر این توله پلنگ‌ها بدست آوریم. او درخصوص نگرانی‌های موجود برای تحویل این پلنگ‌ها به باغ‌وحش گفت: تحت هیچ شرایطی توله‌ها تحویل باغ‌وحش نمی‌شوند و تا سنی که بتوانند خود را با طبیعت وفق دهند آنها را نگهداری می‌کنیم.
او با بیان این‌که توله پلنگ‌ها حدودا ۳ ماهه و یکی نر و دیگری ماده است افزود: به دلیل این‌که پلنگ‌ها خیلی به بوی انسان‌ها عادت نکنند و خصلت‌های وحشی آنها حفظ شود سعی کرده‌ایم خیلی به آنها نزدیک نشویم. احمد دباغیان مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان نیز گفت:  درحال حاضر مکان مناسبی در داخل اداره برای توله‌ها در نظر گرفته شده است.
احمد دباغیان گفت: هم اکنون نیز رفتار توله‌ها کاملا نشان از رفتار طبیعی و تهاجمی آنها دارد و نهایت تلاش همکاران ما این است که توله‌ها کمتر با انسان در ارتباط باشند و تا حد امکان خوی وحشی آنها حفظ گردد. دباغیان گفت:  تحت هیچ شرایطی توله‌ها از استان خارج نشده و به باغ‌وحش یا مراکز تحقیقاتی واگذار نخواهند شد.
او درمورد سرنوشت نهایی توله پلنگ‌ها گفت: هدف نهایی ما اینست که با همفکری و کمک کارشناسان و دامپزشکان توله‌ها تا رسیدن به سن مناسب و توانایی مراقبت از خود، تحت نظر قرار گیرند و ضمن حفظ خصوصیات طبیعی پس از پشت‌سر گذاردن این دوره در زیستگاه‌های طبیعی استان رهاسازی شوند.

 


تعداد بازدید :  134