شماره ۳۴۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد
صفحه را ببند
معاون امور مهندسی وزیر نفت:
فازهای٢٠ و ٢١ پارس‌جنوبی نیمه نخست‌ سال ٩٤ به تولید زودهنگام می‌رسد

شهروند| سیدعماد حسینی معاون امور مهندسی وزیر نفت با اشاره به این‌که فازهای ٢٠ و ٢١ پیشرفت خوبی دارند، گفت: با توجه به پیشرفت کنونی این فازها، انتظار می‌رود آنها اوایل ‌سال آینده به تولید زودهنگام برسند. او درباره پیشرفت این فازها گفت: طبق گزارش پیمانکاران این طرح، هم‌اکنون پیشرفت این فازها نزدیک به ٧٠‌درصد است البته میزان پیشرفت دریا جلوتر از خشکی است. وی افزود: حفاری این فازها نسبت به برنامه زمانبندی عقب است اما انتظار می‌رود این فازها در‌ سال آینده به تولید زودهنگام برسند.
عبارت ٣٥ماهه را به رسمیت نمی‌شناسیم
حسینی درباره این‌که این پروژه که در قالب پروژه‌های ٣٥ماهه قرار بود اردیبهشت ‌سال ٩٢ به تولید زودهنگام برسد، افزود: دیگر پروژه‌ای را با این نام شناسایی نمی‌کنیم و طبیعی است که این عبارت را به رسمیت نمی‌شناسیم چون پروژه‌های ٣٥ماهه با هیچ منطق علمی و عقلی سازگاری ندارد، از ابتدا هم معلوم بود که این فازها در این موعد زمانی به بهره‌برداری نمی‌رسند. براساس این گزارش، معاون امور مهندسی وزیر نفت هفته گذشته از طرح‌های اولویت‌دار پارس‌جنوبی و فازهای ٢٠ و ٢١ بازدید کرد. وی پس از بازدید از این طرح‌ها به شانا گفت: میزان تولید گاز از پارس‌جنوبی تا پایان‌ سال ٩٤، ٢٠٠‌میلیون مترمکعب در روز
 افزایش می‌یابد.
 اجرای فازهای ٢٠ و ٢١ در تاریخ ٩ خردادماه ١٣٨٨ به شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت واگذار شد و از تاریخ ٢٥ خردادماه ١٣٨٩ براساس الحاقیه شماره یک قرارداد پروژه آغاز شده است، مدت انجام پروژه ٤٠ ماه با شرط تولید زودهنگام در انتهای ماه ٣٥ بود.


تعداد بازدید :  50