شماره ۳۴۸ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۸ مرداد
صفحه را ببند
استاندار: 30‌سال چماق برخورداری بر سر اصفهان کوبیده شده است

 استاندار اصفهان گفت: برخی از فعالیت‌های ملی در استان اصفهان انجام می‌شود، اما هزینه‌های ملی آن پرداخت نمی‌شود، چراکه همواره چماق برخورداری بر سر اصفهان کوبیده می‌شود.  به گزارش ایسنا، رسول زرگرپور در شورای برنامه‌ریزی، راهبردی و سیاست‌گذاری استان اصفهان اظهار کرد:  اصفهان، استانی است که بیش از پنج‌میلیون و یکصد‌هزار نفر جمعیت دارد و از نظر تعداد شهر در میان 106 شهر، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.  
وی افزود:  8620 صنعت در این استان درحال فعالیت است و 76 شهرک صنعتی نیز کار می‌کند و 15‌درصد از ارزش افزوده کشور را برآورده کرده و اولین استان صنعتی کشور محسوب می‌شود، 240‌هزار‌میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری بخش صنعت در این استان بوده و 70‌درصد تولید فولاد کشور، 50‌درصد تولید و فرآوری طلای کشور و رتبه اول تولید سنگ، سیمان و فرش ماشینی کشور را نیز در اختیار دارد.  
استاندار اصفهان ادامه داد:  اصفهان با دارابودن 4/2درصد از اراضی کشاورزی کشور، 6/6‌درصد از تولیدات کشاورزی کشور را به دوش می‌کشد و رتبه اول تولید شیر کشور را نیز در اختیار دارد و با تولید روزانه 150‌هزار تن مرغ رتبه اول تولید مرغ را هم در اختیار گرفته است.  همچنین به دلیل خشکسالی از 400‌هزار هکتارزمین کشاورزی 100‌هزار هکتار آن را از دست داده و 80‌هزار نفربه همین دلیل از سرمایه محروم شده‌اند.  
زرگرپور تصریح کرد:  10‌درصد تولید برق کشور در اصفهان انجام می‌گیرد و 27‌درصد فرآوری‌های کشور از این طریق است، این درحالی است که 10‌درصد صنایع اصفهان خوابیده و بقیه بین 25 تا 75‌درصد غیرفعال است و این وضع بدی را برای اصفهان فراهم کرده است.  
وی اظهار کرد: برخی از فعالیت‌های ملی در استان اصفهان رخ می‌دهد، اما هزینه‌های ملی آن پرداخت نمی‌شود، برای مثال شریان‌های ارتباطی اصفهان روزانه 374‌میلیون تن کالا را جابه جا می‌کنند که فقط 47‌میلیون تن برای اصفهان است و 7 برابر آن مربوط به بقیه کشور است و همین امر باعث شده راه‌های اصفهان همواره مستهلک‌تر از قبل شود.  
وی ادامه داد:  در تولید بنزین روزانه 11‌میلیون لیتر بنزین در این استان تولید می‌شود که 30‌درصد آن در اصفهان مصرف و مابقی به دیگر نقاط کشور ارسال می‌شود.  
استاندار اصفهان با انتقاد از چماق برخورداری که همواره بر سر اصفهان می‌کوبند، گفت: خدا را شاکریم که امکانات داریم و توانستیم به نحو احسنت استفاده کنیم، اما پس از 30‌سال که چماق برخورداری را بر سر اصفهان کوبیدند امروز اصفهان از بقیه استان‌ها درحال عقب افتادن است و هر‌سال به فاصله‌اش با دیگر استان‌ها افزوده می‌شود.  
زرگرپور اضافه کرد:  فاضلاب شهری اصفهان از‌سال 48 تاکنون تغییر نکرده، یک اصفهانی فقط یک چهارم بقیه استان‌های کشور از منابع کشور سود می‌برد و این اتفاق به دلیل چماق برخورداری به وجود آمده است. 


تعداد بازدید :  78