شماره ۲۳۷۱ | ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
تازه‌ترین آلبوم ارسلان کامکار منتشر شد؛
نوستالجیا

ارسلان کامکار از آهنگسازان و نوازندگان باسابقه موسیقی کشورمان در تازه‌ترین فعالیت اجرایی خود اقدام به انتشار یک آلبوم جدید با عنوان «نوستالجیا» کرده است.
ارسلان کامکار، نوازنده ویولن و ویولا، سامرند فقیه‌زاده، نوازنده ویولنسل، سیاوش کامکار (پالایش نهایی صدا)، فهیمه ره‌روان (ویراستار و مترجم)، سعید حسین پناهی (گرافیست) و رضا علوی (عکاس) گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.
ارسلان کامکار درباره این آلبوم نوشته است:
«اسم این آلبوم را نوستالجیا گذاشتم. هرچند این کلمه معادل دقیقی در زبان فارسی ندارد. ما برای غم غربت، افسوس گذشته، دلتنگی و مانند آنها کلمات مختلف به‌کار می‌بریم. کلمه واحدی که دربرگیرنده تمام معانی باشد، نداریم. نام «نوستالجیا» را انتخاب کردم چون این اثر برای خودم یادآور خاطرات گذشته است. نوستالجیا یک سمفونی است که در آن هر موومان اسم، مضمون و مفهوم خودش را دارد و در آخر از همه عزیزانی که در این مسیر مرا یاری داده‌اند صمیمانه تشکر می‌کنم.»
قطعات منتشر شده در این آلبوم چنین‌اند:
موومان اول - «بازی و گردش».موومان دوم - «عروسی». موومان سوم - «کا مومنه له باخه نه مامه».موومان چهارم - «بندباز».
ارسلان کامکار از جمله هنرمندان مطرح موسیقی ایرانی است که مقدمات موسیقی را نزد پدرش، حسن کامکار فرا گرفت و در خردسالی با گروه‌های مختلفی که توسط پدرش در سنندج سرپرستی می‌شد به اجرای کنسرت می‌پرداخت. او پس از چندی به تهران سفر کرد و در این دوره به‌عنوان آهنگساز، تنظیم‌کننده قطعات و نوازنده عود با گروه کامکارها همکاری و فعالیت خود را به‌‌عنوان نوازنده ویولن ارکستر سمفونیک تهران آغاز کرد. او به‌مدت ۳۰ سال به‌عنوان مایستر، ارکستر سمفونیک را همراهی می‌کرد.

 


تعداد بازدید :  734