شماره ۴۷۹ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ دي
صفحه را ببند
روی خط خبر

احتمال تقسیم تهران به ۱۰ منطقه انتخاباتی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره منطقه‌بندی تهران برای انتخابات مجلس گفت:  پیشنهاد کمیسیون مربوط این است که انتخابات در تهران منطقه‌بندی و تهران اجمالاً به‌طور مثال به ۱۰ منطقه تقسیم شود و هر منطقه برای خود نماینده‌ای داشته باشد.
به گزارش فارس، پیش از این محمد‌ هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفته بود: در کلان‌شهری مثل تهران که 30 نماینده است، مردم نمی‌توانند شناخت کافی بدست آورند.
تاکنون 2بند از 16 بند سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص یعنی «تعیین حوزه‌های انتخاباتی بر مبنای جمعیت و مقتضیات اجتناب‌ناپذیر به‌گونه‌ای که حداکثر عدالت انتخاباتی و همچنین شناخت مردم از نامزدها فراهم شود» و «مشخص نمودن شعب اخذ رأی برای رأی‌دهندگان قبل از برگزاری انتخابات» به تصویب اعضای مجمع رسیده است.
بررسی سیاست‌های کلی انتخابات‌ سال 87 به پیشنهاد مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت روحانی که در آن زمان وزارت کشور دولت نهم را در اختیار داشت به مجمع تشخیص مصلحت نظام داده شده بود.

انتقاد از تلاش نزدیکان احمدی نژاد
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اشاره به عزم جدی احمدی‌نژاد و یارانش برای گرفتن تعدادی از کرسی‌های مجلس دهم، گفت:  در شرایط کنونی شاهد هستیم که اعضای جریان انحرافی و اطرافیان نزدیک احمدی‌نژاد به نوعی درحال تلاش و اظهارنظر در حوزه انتخابات هستند تا با این‌گونه اقدامات فضا برای حضور وی و یارانش در انتخابات‌های
 پیش روی باز شود.
به گزارش خانه ملت، عوض حیدرپور شهرضایی با اشاره به تحرکات انتخاباتی حلقه احمدی‌نژاد و موضوعات مطرح شده از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر تشکیل شورای سیاست‌گذاری از سوی یاران دولت دهم، گفت: هم ‌اکنون اخباری به گوش می‌رسد که مجموعه اعضای دولت نهم و دهم، سلسله جلساتی را برای تشکیل ستادهای انتخاباتی برای حضور انتخابات مجلس و حتی انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار کرده‌اند.

جریان اصلاح‌طلبی را مطلقا قبول نداریم
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: جریان اصلاح‌طلبی را قبول نداریم، چون آن را فاصله‌دار با خط انقلاب می‌دانیم اما اصلاح‌طلبان غیر از جریان اصلاح‌طلبی هستند. شهروندان این کشور و دارای حقوق شهروندی هستند و مشاهده می‌کنیم حقوق شهروندی آنها اجرا می‌شود و حتی روزنامه‌های زیادی دارند؛ روزنامه‌های آنها بیشتر از اصول‌گرایان فعال است.
به گزارش ایلنا، اسدالله بادامچیان درباره جزییات دیدار حزب موتلفه و جبهه پایداری گفت:  در این دیدار که از دو طرف اعضای شورای مرکزی حضور داشتند، ما در راستای اهداف خودمان که تنظیم مسیر وحدت است، با همه گروه‌ها  ازجمله با پایداری و ایثارگران دیدار داشته‌ایم.


تعداد بازدید :  222