شماره ۴۷۹ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ دي
صفحه را ببند
محمدجواد حق‌شناس:
مخالفان دولت وارد فضای تقابل شده‌اند

محمدجواد حق‌شناس معتقد است که اصولگرایان امروز تفاوت جدی با اصولگرایان دهه‌های گذشته دارند.
به گزارش خبرآنلاین، حق‌شناس درخصوص نحوه مواجهه منتقدان دولت با رئيس‌جمهوري و شباهت آن با نوع رفتار آنها با دولت اصلاحات خاطرنشان كرد: اصولگرایان امروز تفاوت جدی با اصولگرایان دهه‌های گذشته دارند و ما امروز شاهد تفاوت در رویکرد جریان اصولگرایی نسبت به دولت هستیم.
وی افزود: در مجلس نیز برخی از شخصیت‌های اصولگرا حضور دارند که همراهی خود را با دولت نشان می‌دهند و چهره‌ای همچون مطهری و یا برخي چهره‌های میانه نشان می‌دهند که تمایل به کمک به دولت دارند و اين کمک تا آن‌جایی است که منافع این کمک، به سبد اصلاح‌طلبان نریزد. این فعال اصلاح‌طلب یادآور شد: جریانات متمرکزتری از جریان اصولگرایی که در ساختارهای تشکیلاتی سازمان داده شده بودند و عمدتا غیرسیاسی نیز بودند سعی کردند که با بازسازی و بازیابی این جریان، موقعیت خود را ارتقا ببخشند اما در 3ساله آخر دولت خاتمی مواضع تندتری اتخاذ می‌کردند که شاهد اوج‌گیری این روند در مجلس هفتم بودیم. از این‌رو می‌توان گفت
 4 سالی که بر دولت خاتمی گذشت، برای دولت روحانی اتفاق نمی‌افتد و اصولگرایان امروز نمی‌خواهند صبر کنند و در کمتر از یک و نیم‌سال با دولت وارد فضای تقابل شده‌اند.
حق‌شناس تأکید کرد: یکی از مشکلات دولت آقای روحانی این است که تیم و اعضای کابینه او با خودش فاصله جدی دارند و دشوار است که بتوانیم به این مجموعه عنوان «دولت آقای روحانی» بدهیم چراکه بسیار با فاصله از یکدیگر حرکت می‌کنند و دچار احتیاط‌های یأس‌آوری هستند که فضا را در جامعه دچار مشکل می‌کند.


تعداد بازدید :  157