شماره ۴۷۹ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ دي
صفحه را ببند
آب و هوا


... آغاز بارش‌های گسترده
براساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی، با تقویت جریان‌های شمالی، ضمن کاهش دما در سواحل دریای خزر بارش در این مناطق به ویژه غرب سواحل تشدید می‌شود. طی امروز بارش در سواحل خزر ادامه داشته و به تدریج در سواحل قطع می‌شود. همچنین برای شمال شرق کشور کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.
با ورود سامانه بارشی به جنوب کشور در استان‌های جنوبی بارندگی آغاز شده و به تدریج گستره بارش‌ها به شرق و سپس شمال‌شرق و مرکز کشیده می‌شود. در ادامه این سامانه به مناطق جنوب‌شرق گسترده می‌شود و به ‌تدریج اواخر وقت روز سه‌شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. شدت بارش‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و ارتفاعات جنوبی و مرکزی زاگرس و همچنین بخش‌هایی از استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان وبلوچستان خواهد بود. بارش در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.
آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما دراین روز منفی یک و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز سه شنبه نیز آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به صفر و ۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از
 ۵/۲ میکرون، را ۹۳ نشان می‌دهد که نسبت به روز قبل شش عدد کاهش داشته است. همچنین آلاینده ذرات معلق کمتر از
 ۱۰ میکرون از ۵۷ به ۵۶ (سالم)، است و میزان غلظت آلاینده‌های منواکسید کربن نیز نسبت به روز گذشته از ۴۴ به ۳۱ (سالم) کاهش
 یافته است.
در شبانه ‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۸ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی روز گذشته استان‌های همدان و‌ چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و استان‌هرمزگان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  243