شماره ۴۷۹ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ دي
صفحه را ببند
پرسه در بازار

کبابی‌ها بیشترین شاکی را دارند

علی‌اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف‌سرویس، نحوه‌ نرخ‌گذاری انواع غذاها را در رستوران‌ها توضیح داد. او درباره‌ نحوه‌ نرخ‌گذاری قیمت انواع غذاها در رستوران‌های مختلف گفت: قیمت غذاها براساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود و همه هزینه‌های جاری یک رستوران به علاوه 20‌درصد سود، تعیین‌کننده قیمت نهایی غذاست. وی با بیان این‌که نرخ مصوب غذا نداریم، گفت: بیشترین میزان شکایات اعلامی از سوی مردم مربوط به گران‌فروشی در غذاهایی مثل شیشلیک، چلوکباب یا جوجه‌کباب است که مردم معتقد بودند در رستوران‌های مربوطه گران‌تر فروخته می‌شود.

استاندارد اجباری بازار دیجیتال را گران کرد

مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه یکی از بزرگترین چالش‌های این صنف را مصوبه سازمان استاندارد مبنی بر اجباری بودن استاندارد کالاهای IT عنوان و اظهار کرد: استاندارد اجباری در کالاهای IT به این معنی است که تمامی تجهیزات سخت‌افزاری وارداتی مثل cpu، رم، ‌هارد یا مادربرد باید از گیت استاندارد ایران عبور کند و این درحالی است که کالاهایی که توان تولید آن در داخل کشور وجود ندارد بنابراین اجباری کردن استانداردی دوباره برای این کالاها فقط صرف زمان و هزینه برای واردکنندگان است. میرمهدی ادامه داد: این موضوع درنهایت به ضرر مصرف‌کننده نهایی است چون واردکنندگان این هزینه‌ها را از مصرف‌کننده دریافت می‌کنند.

مرغ کم وزن بخرید

حسن رکنی، معاون وزیر جهادکشاورزی تولید گوشت مرغ در کشور را حدود 2‌میلیون تن اعلام کرد و گفت: این میزان در دنیا 100‌میلیون تن است؛ بنابراین 2‌درصد تولید مرغ دنیا مربوط به کشور ما است. رکنی ادامه داد: سرانه مصرف ما بین 25 تا 26 کیلوگرم و این میزان در دنیا بین 12 تا 13 کیلوگرم است. معاون وزیر جهادکشاورزی همچنین تأکید کرد: فرهنگ غلطی در جامعه ما رواج پیدا کرده که همه مردم به دنبال مرغ درشت هستند. باید اقدامی انجام دهیم تا این فرهنگ تصحیح شود، ضمن این‌که امروزه قیمت خرید مرغ سبک از مرغ سنگین مقداری بیشتر است. این در شرایطی است که مرغ کم وزن به دلیل نرسیدن به سن مصرف دارو سالم‌تر است.


تعداد بازدید :  201