شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
اخبار جهان

موج عملیات‌های‌ ضد‌تروریستی در اروپا
کشته شدن دو نفر در عملیات ضد تروریستی در بلژیک و عملیات همزمان نیروهای امنیتی آلمان و فرانسه علیه گروه‌های افراطی موجب شد تا اغلب کشورهای اروپایی روز جمعه را در سایه وحشت از اقدامات مسلحانه سپری کنند. به گزارش مهر، یک مقام قضایی بلژیک اعلام کرد که پلیس این کشور 2 مظنون را در جریان عملیات بر ضد گروهی که قصد انجام حملات تروریستی در سطح وسیعی را داشتند به قتل رساند. در همین رابطه نیز پلیس کشورهای فرانسه و آلمان عملیات‌های همزمانی را علیه گروه‌های افراطی انجام داده‌اند. این درحالی است که در روز گذشته گروگانگیری تازه‌ای در یک مرکز پست نزدیکی پاریس رخ داد كه با تلاش پليس اين كشور با دستگيري گروگانگير خاتمه يافت . بنابر اعلام مقامات امنیتی فرانسه، انگيزه  گروگانگیر كه 5 تن را گروگان گرفت اقتصادي بود وبا حملات تروريستي هفته گذشته در پاریس  ارتباطي نداشت.

نصرالله: پرونده براندازی نظام سوریه بسته شده است
دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این‌که پرونده براندازی نظام سوریه بسته شده است، عنوان داشت، عربستان ضعیف‌ترین عامل موثر در منطقه به شمار می‌آید. سیدحسن نصرالله، در گفت‌وگو با شبکه المیادین درخصوص راه‌حل سیاسی در سوریه گفت: دولت آمریکا به این نتیجه رسیده است که برکناری بشار اسد دیگر شرطی برای راه‌حل سیاسی نیست و درحال حاضر تنها برخی کشورهای منطقه ازجمله ترکیه و عربستان خواهان برکناری وی هستند. وی عنوان داشت: پرونده براندازی نظام در سوریه و سیطره میدانی و سیاسی بر این کشور بسته شده است و همگان به این نتیجه رسیده‌اند که جایی برای راه‌حل سیاسی در سوریه بدون حضور رهبران این کشور وجود ندارد.

اعزام 400 نظامی آمریکایی برای آموزش شورشیان سوری
یک سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: ارتش آمریکا قصد دارد بیش از 400 سرباز خود را همراه با صدها پرسنل پشتیبانی با ادعای آموزش تروریست‌های سوری برای مبارزه با داعش به منطقه بفرستد. به گفته سرهنگ «استیو وارن»، سخنگوی پنتاگون انتظار می‌رود ماموریت این گروه از سربازان آمریکایی در سایت‌هایی در خارج از خاک سوریه از بهار آینده آغاز شود.


تعداد بازدید :  99