شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

امیرعبداللهیان: روابط ما با کویت ممتاز است
معاون وزیر خارجه ایران با بیان این‌که انعکاس اظهارات دکتر روحانی درباره کاهش قیمت نفت در منطقه از سوی برخی رسانه‌های کویتی نادرست صورت گرفته است، گفت: روابط ایران و کویت ممتاز است و آقای روحانی همواره بر اهمیت مناسبات دوجانبه و همکاری‌های موثر منطقه‌ای تأکید داشته‌اند. به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، با انتقاد از مواضع نادرست برخی اشخاص و رسانه‌ها در کویت خاطرنشان کرد: تهران با درک اقدامات و تبانی صورت گرفته برای کاهش قیمت نفت هرگز اجازه نخواهد داد که خدشه‌ای بر روابط ممتاز دو کشور وارد شود. »

انتقاد ایران از عملکرد شورای امنیت درقبال فلسطین
سفیر و سرپرست نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد تصریح کرد: در‌ سال همبستگی با مردم فلسطین، تعلل و اهمال شورای امنیت در ایفای وظایفش، اوج بی‌رحمی و قساوت صهیونیست‌ها علیه مردم بی‌دفاع فلسطین را به همراه داشت. به گزارش ایسنا، حسین دهقانی که در بحث آزاد شورای امنیت با موضوع وضع خاورمیانه ازجمله وضع جاری در فلسطین به نمایندگی از جنبش عدم تعهد سخنرانی می‌کرد، یادآور شد: بیش از 67‌سال است که مسأله فلسطین در دستورکار سازمان ملل است و متاسفانه همان‌طور که در رأی‌گیری هفته گذشته شورای امنیت شاهد بودیم، یک‌بار دیگر این شورا در ایفای وظایفش با شکست روبه‌رو شد و مردم فلسطین هیچ روزنه امیدی برای تحقق حق تعیین سرنوشت و آزادی خود نداشته و صلح و عدالتی که سال‌ها انتظارش را می‌کشیدند از آنها دریغ شد.

تعجب رایس از افشای عملیات سیا علیه برنامه هسته‌ای ایران
کاندولیزا رایس مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که از افشای عملیات خرابکاری توسط مأمور سیا علیه برنامه هسته‌ای ایران و انتقال اسناد این خرابکاری به یک روزنامه متحیر شده است. جفری استرلینگ 47ساله متهم به افشای اطلاعات درباره برنامه مخفی خرابکاری‌علیه برنامه هسته‌ای ایران است که این اطلاعات را به جیمز رایزن خبرنگار نیویورک تایمز داده است. اما استرلینگ ادعا می‌کند که هیچ‌گونه اطلاعاتی به خبرنگار نیویورک‌تایمز نداده است.


تعداد بازدید :  105