شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
درخواست پیدا کردن پرتقال‌فروش در جهان‌های موازی

شهرام شهيدي طنزنویس

[email protected]

خبر: گندم وارداتی مفقودالاثر شد. یعنی درحالی‌که طبق آمار گمرک طی ماه‌های اخیر روند واردات گندم نزولی بوده و در ماه گذشته به صفر رسیده است، وزارت کشاورزی اعلام کرد که هیچ ممنوعیتی برای واردات گندم وجود ندارد و تقریبا هر روز محموله‌های گندم از گمرک ترخیص می‌شوند و شاید آمارها به روز نشده است.
اعتراض پرتقال‌فروش: همیشه در همه ازمنه تاریخی، هر کجا و هر وقت چیزی گم می‌شد، معادله‌ای حل نمی‌شد، مجهولی بود که کسی توان پیدا کردنش را نداشت... اون وقت همه می‌دونستن صاف باید بیان سراغ حاجیت. اما این روزا دست زیاد شده. لامصب آدم‌های غیرحرفه‌ای هم قد علم کردن و شدن رقیبت. شما آخرش هرچی‌ات به جواب نمی‌رسید می‌گشتی دنبال من و می‌انداختی‌اش گردن کوچیکتون. اما حالا نه من می‌دونم گندم‌ها کجاست نه شما می‌دونین. الان شما باید یقه گندم‌فروش را بگیرین؟ یقه گمرکی را بگیرین؟ یا برین سراغ وزارت کشاورزی؟ یا خبرنگاری که فضولی کرده تو این خبر سرک کشیده؟
بیانیه لولو: من به‌عنوان لولو بد می‌بردم؟ هی اعتراض کردید که تا کی لولو باید آن چیز را ببرد. دورانی که من آن چیز را می‌بردم بهتر بود یا حالا؟ همه‌اش تقصیر رئیس دولت قبلی است که مرا رسانه‌ای کرد. والا من همیشه در طول تاریخ هی آن بزرگوار را برده بودم و آب هم از آب تکان نمی‌خورد. حالا که این دولت جدید مرا بازخرید کرده خودش هم پاسخگو باشد. بفرمایید جواب مردم را بدهید.
نامه مثلث برمودا: اینجانب برمودا ضمن استغفار و درخواست عفو از این همه گنده‌گویی و بزرگ‌بینی خود، رسما اعلام می‌کنم منطقه برمودا دیگر نامبر وان گمشدگان جهان نیست و سرزمین آریایی ایران چنان بلع عظیم و حیرت‌انگیزی دارد و چنان همه چیز خوار است که گرد من هم به پای آن نمی‌رسد. شما ببینید من کلا خیلی خودم را کشته باشم چند تا هواپیما و کشتی و آدم توانسته‌ام مفقودالاثر کنم. آن هم که تازگی از پیر شدنم سوءاستفاده کرده‌اند و هواپیمایی مالزی را به‌عنوان رقیب علم کرده‌اند. اما ما کجا و سرزمین آریایی شما کجا؟ گندم گم می‌شود کرور کرور. طلا گم می‌شود و بعد یکهو از طلا بودن پشیمان می‌شود و شبانه در اقدامی خودجوش و خودسر مس می‌شود. هزاران‌ میلیارد دلار و تومان و غیره هم که رتتو و هپلی هپول. چه بسیار آدم‌هایی که حتی درحال و هوای اتمسفر این سرزمین خودشان را گم کرده‌اند. نفت گم می‌شود. گاز گم می‌شود. دکل نفتی گم می‌شود. بودجه مملکت گم می‌شود. اسکله و گمرک و... گم می‌شود و باز مملکت قرص و محکم سرجایش ایستاده. من واقعا دیگر توان مبارزه ندارم. شما برنده. شما بزرگ. بنده را به شاگردی بپذیرید.
روایت علمی: جهان موازی فرضیه‌ای درباره وجود واقعیت‌های جداگانه در کنار واقعیت کنونی است . جهان‌هایی که در آنها بسیاری از قوانین طبیعت متفاوت هستند. دانشمندان کشف کرده‌اند جسمی که در مقابل یک فرد قرار گرفته و دیده می‌شود می‌تواند به صورت همزمان در جهانی موازی نیز وجود داشته باشد. مقصود ما از بیان این تئوری علمی این است که شاید یکی از ساکنان جهان‌های موازی گندم را کاشت... داشت... برداشت و برد و خورد! والا در بین ما که دزد یافت می‌نشود... آنم آرزوست


تعداد بازدید :  190