شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
کاپیتان تیم‌ملی و احتمال خداحافظی بعد از جام‌ملت‌ها
نکونام با رکورد دایی، «دایی» می‌شود؟!

شهروند| جواد نکونام، ‌‌هافبک دفاعی ایران که از بدو ورود کارلوس کی‌روش بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست تا حالا به‌عنوان قدیمی‌ترین عضو تیم‌ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا داخل زمین رهبری تیم کی‌روش را برعهده داشته باشد، هنوز از تصمیمش برای خداحافظی قطعی بعد از جام ملت‌های آسیا چیزی نگفته است.
نکونام در مسیر دایی؟
جواد نکونام که با 2 بازی دیگر در جام ملت‌های آسیا به رکورد بازی‌های ملی علی دایی می‌رسد، در صورتی که بعد از این رقابت‌ها قصد ادامه حضورش در تیم‌ملی را داشته باشد، از طرفی دیگر نیز در مسیر دایی قرار می‌گیرد. او با توجه به نداشتن بازی نه چندان مهم در یک‌سال آینده در بخش ملی در صورتی به حضورش در تیم‌ملی تداوم می‌بخشد که قصد حضور در سومین جام جهانی‌اش را هم داشته باشد، اتفاقی که او را می‌تواند تاریخ‌ساز کند اما از طرفی احتمالا به سرنوشت علی دایی در جام‌جهانی 2006 که با 37‌سال سن به میدان رفت و انتقادهای فراوانی از او شد، دچار می‌شود، در صورتی که نکونام تا جام‌جهانی 2018 سنش به 38‌سال شناسنامه‌ای می‌رسد.
خداحافظی در اوج
چندی پیش بود که علی کفاشیان پس از انتخاب علی کریمی به‌عنوان مربی تیم‌ملی از حضور نکونام در کنار کی‌روش پس از جام ملت‌ها خبر داد، اگرچه نکونام این خبر را تقریبا تکذیب کرد زیرا آینده خود را نامعلوم دانست. او در آخرین اظهارنظرش قبل از حضور در جام ملت‌ها نیز اعلام کرده است: «فعلا در خودم می‌بینم تا پایان جام ملت‌ها در تیم‌ملی بازی کنم. بعد از مسابقات تصمیم می‌گیرم که توانایی ادامه دادن دارم یا نه.» اگر نکونام به این اصل پایبند باشد که یک ستاره باید در اوج خداحافظی کند چه با جام قهرمانی و چه بدون آن در استرالیا یک نامه خداحافظی نوشته و بازوبند را به نفر دیگری تحویل می‌دهد. به‌هرحال باید دید که تصمیم نهایی کاپیتان ایران چه خواهد بود.

 


تعداد بازدید :  101