شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
افتتاح جام‌جهانی با حضور گواردیولا و نویر
قدم فوتبالیست‌ها برای هندبال خوش‌یمن نبود

شهروند| جام‌جهانی هندبال روز پنجشنبه با برگزاری مراسم افتتاحیه در دوحه قطر افتتاح شد، مراسمی که وزیر ورزش ایران به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهوری در آن شرکت کرد و البته دارای حاشیه‌هایی برای کشورمان هم بود.
ناکامی خواننده  خارج‌نشین
درحالی‌که تا یک روز قبل از برگزاری افتتاحیه مسابقات جام‌جهانی هندبال در بخش دعوت از خوانندگان کشورها، جلوی نام ایران یکی از خواننده‌های خارج‌نشین قرار گرفته بود اما با اعتراض مسئولان فدراسیون هندبال به فدراسیون جهانی این ماجرا ساعاتی پیش از برگزاری این مراسم منتفی شد، البته این خواننده به نظر با وجود اخراج از بخش خوانندگان در افتتاحیه حضور داشته است اما هیچ خواننده‌ای از ایران در افتتاحیه اجرایی نداشت.
وزیر ورزش به جای رئیس‌جمهوری
امیر قطر از سران تمامی کشورهای حاضر در جام‌جهانی برای حضور در مراسم افتتاحیه دعوت کرده بود اما دکتر حسن روحانی به این مراسم نرفت و محمود گودرزی، وزیر ورزش را به‌عنوان نماینده خود به دوحه فرستاد. او در کنار گواری، سرپرست فدراسیون هندبال در این مراسم حضور داشت و سپس با حضور در اردوی تیم‌ملی و سالن مسابقات بازی ایران مقابل بوسنی را هم تماشا کرد، اگرچه وزیر اعلام کرد توقعی از هندبالیست‌ها ندارد: «تیم ملی هندبال برای نخستین‌بار در این مسابقات شرکت می‌کند و از این تیم توقعی نداریم اما امیدوارم توانایی‌هایشان را به نمایش بگذارند.»
افتتاح رقابت‌ها با ستارگان بایرن
بیست‌و‌چهارمین دوره جام‌جهانی هندبال در سالن ۱۵۳۰۰ نفری لوسیل افتتاح شد. در این مراسم با قدم گذاشتن امیر قطر به سالن شمارش معکوس برای افتتاحیه خوانده شد و پس از ۱۰ ثانیه این رقابت‌ها به‌طور رسمی افتتاح شد. پپ گواردیولا سرمربی بایرن‌مونیخ که به همراه تیمش در قطر اردوی آماده‌سازی را در تعطیلات نیم فصل بوندس‌لیگا بر پا کرده است، از حاضران این مراسم بود. مانوئل نویر نیز در کنار او تماشاگر ویژه مراسم بود.
گام اول همراه با شکست
نخستین گام تیم‌ملی هندبال ایران در جام‌جهانی مقابل بوسنی با شکست همراه بود. شاگردان ماچک با شروع طوفانی خود در این دیدار که تماشاگران ویژه‌ای مثل مجتبی جباری و فریدون زندی داشت، نیمه نخست را با حساب 16 بر 12 به سود خود به پایان بردند تا این‌که امیدها برای کسب نخستین پیروزی تاریخ هندبال ایران در جام‌جهانی بیشتر شود اما در ابتدای نیمه دوم عملکرد هندبالیست‌های ایران با نیمه اول کاملا متفاوت بود و درنهایت نیز این دیدار با نتیجه 30 بر 25 به سود بوسنی به پایان رسید. ایران امروز باید در دومین دیدار خود به مصاف مقدونیه برود تا امیدهای خود را برای صعود زنده نگه دارد.


تعداد بازدید :  91