شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
این سارقان را شناسایی کنید
دستگیری باند سرقت از پیک های موتوری

شهروند| اعضای باند سارقان سابقه دار که با شگردی عجیب سناریوی سرقت از پیک‌های موتوری در خیابان‌های پر تردد مرکز شهر تهران اجرایی می‌کردند، در عملیات ماموران پلیس به دام افتادند. چندی پیش در پی شکایت‌های مشابهی مبنی بر سرقت، از رانندگان پیک‌های موتوری پرونده‌ای با موضوع «زورگیری به شیوه بارکَنی» تشکیل و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
شناسایی     مالباختگان
با آغاز رسیدگی به پرونده، ده‌ها راننده پیک‌های موتوری با مراجعه به اداره آگاهی اقدام به طرح شکایت درخصوص زورگیری و تهدید با سلاح سرد توسط سرنشینان چند موتورسیکلت کردند.
مالباختگان که بیشتر آنها نیز در شرکت‌های خصوصی مشغول به کار بودند، در رابطه با عواقب این سرقت‌ها به کارآگاهان گفتند: «به‌خاطر سرقت اموال مجبور شدیم خودمان خسارت را به صاحبان اصلی اموال پرداخت کنیم و پس از سرقت، عمده درآمد خود را صرف پرداخت خسارت کرده‌ایم.»
یکی از شاکیان در رابطه با نحوه سرقت به کارآگاهان گفت:  «ساعت 17 آذرماه در خیابان حافظ به سمت شوش درحال انتقال چندین کارتن حاوی لب تاپ به ارزش 6‌میلیون و 400‌هزار تومان بودم که ناگهان چند موتورسیکلت، ابتدای خیابان شوش به سمت من حمله‌ور شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت کارتن‌های حاوی لب تاپ‌ها کردند.»
شناسایی سارقان سابقه‌دار
باتوجه به شناسایی دهها راننده پیک موتوری که همگی به شیوه‌ای مشابه و توسط سرنشینان چندموتورسیکلت طرح هوندا 125 مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند، دستگیری این گروه از سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. کارآگاهان در شاخه نخست تحقیقات با بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، موفق به شناسایی یکی از سارقان که در اداره آگاهی سابقه سرقت‌های مشابهی را داشت شدند. این سارق که جعفر نام داشت آخرین بار به اتهام کیف‌قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود.
با شناسایی «جعفر» از سوی تعداد زیادی از شاکیان به‌عنوان یکی از سارقان اصلی، شناسایی دیگر همدستان او در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. ماموران با انجام اقدامات پلیسی، 5 همدست جعفر ازجمله دو برادرکوچکتر او بنام‌های احمد (23 ساله) و جواد (18 ساله) و 3 عضو دیگر گروه بنام‌های «رسول» (24 ساله)، «محمدرضا» (20 ساله) و «محمد» (18 ساله) را شناسایی کردند.
عملیات   پلیسی
با شناسایی مخفیگاه اعضای گروه سارقان در مناطق دولت‌آباد، بومهن، شوش، میدان محمدیه و خیام، دستگیری 6 متهم در دستور تیم عملیاتی کارآگاهان قرار گرفت. تا این‌که بامداد 23 دی ماه، متهمان در چند عملیات همزمان در داخل مخفیگاه‌هایشان دستگیر شدند.
«جعفر» به‌عنوان سرکرده گروه، پس از انتقال به اداره آگاهی در جریان بازجویی‌ها به دهها فقره زورگیری و سرقت به شیوه بارکنی اعتراف کرد و گفت: «رانندگان پیک‌های موتوری را در محدوده بازار تهران، خیابان جمهوری و دیگر مناطق تجاری عمده تهران شناسایی و تعقیب کرده و سرانجام با مسدود کردن مسیر حرکت آنها یا در زمان توقف در پشت چراغ قرمز با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت می‌کردیم.» سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف، شناسایی این سارقان
سابقه دار توسط تعدادی از مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر اعضای این گروه از سارقان خشن از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»


تعداد بازدید :  128