شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
رازگشایی از پول‌های داخل خودروی نیسان که در فضای مجازی خبرساز شد
جزییات واژگونی وانت 8‌ میلیارد تومانی

اگر یک روز با یک وانت‌بار روبه‌رو شوید که پر از اسکناس باشد حتما تعجب خواهید کرد. شاید این موضوع باورکردنی نباشد و فکر کنید این صحنه را فقط می‌توان در خواب دید اما چند روزی است تصاویری از یک نیسان آبی‌رنگ در فضای مجازی و شبکه اجتماعی پخش شده که به شما این شانس را می‌دهد که خودرویی را که پر از پول است در دنیای واقعی ببینید. تصاویر منتشر شده مربوط به یک نیسان وانت آبی‌رنگ است که در جاده واژگون شده و گونی‌هایی پر از پولی که در قسمت بار این خودرو به چشم می‌خورد ماجرا را جالب‌تر کرده است. در طی چند روز اخیر به‌دنبال انتشار این تصاویر ‌هزار اماواگر و شایعه راه افتاد. شایعات حاکی از آن بود که این خودرو حاوی 8‌میلیارد تومان پول متعلق به یک فرد بهبانی بوده که در جاده بهبهان –رامهرمز واژگون شده است و در حال حاضر راننده این نیسان توسط پلیس دستگیر شده و ماموران نیروی انتظامی تحقیقات خود را برای مشخص شدن راز خودروی پر از پول  آغاز کرده‌اند!
پیگیری یک پرونده
اما پیگیری خبرنگاران پرده از راز این وانت‌بار میلیاردی برداشت. انتشار تصاویری از وانت آبی‌رنگ باعث شد سرهنگ غلامعباس غلام‌زاده فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه‌وبویراحمد در پاسخ به خبرنگاران گفت: «به‌دنبال بررسی این موضوع، مسئولان بانک ملی استان اعلام کردند که خودرو حامل پول‌های این بانک در طول مسیر تصادف کرده و خودرو جدیدی جایگزین آن شده است. هیچ اتفاق مشکوکی مثل سرقت از بانک یا موسسات مالی در استان صورت نگرفته و این خودرو هیچ تخلفی ندارد جزء این‌که 80‌هزار تومان خلافی دارد و اطمینان داشته باشید چنین تصاویری نمی‌تواند، متعلق به حادثه مشکوکی باشد.»
همچنین در ادامه محمدرشید جبا، مدیر امور شعب بانک ملی ایران در کهگیلویه‌وبویراحمد نیز درخصوص این حادثه عجیب گفت: «ماجرا از این قرار بود که روز دوشنبه 15دی‌ماه یک خودرو در حال انتقال پول‌های فرسوده‌ای که از تمامی بانک‌های استان در بانک ملی شعبه مرکزی یاسوج جمع‌آوری شده بود به سمت تهران بود که متاسفانه در مسیر اصفهان به‌خاطر لغزندگی جاده و بارندگی شدید و نبود دید مناسب، این خودرو با انحراف از مسیر جاده دچار حادثه شد و در طی این اتفاق پول‌ها از کانتینر حمل پول بیرون ریخت و متاسفانه در این حادثه  دست یکی از کارمندان بانک نیز دچار شکستگی شد.»
وی در ادامه افزود: «بخشی از این اتفاق به دلیل این‌که جزو اسرار محرمانه بانک محسوب می‌شود قابل ارایه نیست ولی هیچ حادثه و سرقت بانکی صورت نگرفته است. ارزش این چند‌میلیارد پول به اندازه پول معمولی است و به خاطر فرسوده بودن لزوما بی‌ارزش تلقی نمی‌شوند اما طبق استاندارد بانک این پول‌های فرسوده باید جمع‌آوری و برای امحا به بانک مرکزی در تهران منتقل می‌شدند. پول‌های فرسوده مربوط به همه بانک‌های استان بوده و بعد از حادثه تصادف، برای انتقال این پول‌ها به مرکز استان (یاسوج) از یک خودروی جایگزین استفاده کردیم و این خودروی جایگزین، با خودروی دیگر محافظت و اسکورت خواهد شد.»


تعداد بازدید :  158