شماره ۴۷۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۷ دي
صفحه را ببند
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با وزیر اقتصاد:
امروز با خطر اقتصادی و فرهنگی مواجه هستیم

وزیر اقتصاد به همراه جمعی از معاونانش، پنجشنبه گذشته، برای دیدار با مراجع و علما به قم سفر کرد. به گزارش ایلنا، علی طیب‌نیا در ابتدای این سفر به دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی رفت. آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار عنوان کرد: ۴خطر نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کمین جامعه است که خطر نظامی با تقویت بنیه‌های نظامی برطرف شده است و دیگر کسی از این امر صحبت نمی‌کند. وی با بیان این‌که خطر سیاسی نیز با تدبیر مسئولان کمرنگ شده است، اظهار داشت: ما خطر اقتصادی و فرهنگی داریم و دشمن روی این دو متمرکز شده است. آیت‌الله مکارم شیرازی مشکل بانک‌ها و مشکل اشتغال را دو امری که باید به آن توجه کرد دانست و خاطرنشان کرد: بانک‌ها بیشتر از این‌که به فکر منافع مردم باشند به منافع خودشان فکر می‌کنند. وی ابراز کرد: بانک تشکیلاتی است که باید به چرخ اقتصاد کمک کند تا به گردش بیفتد ولی درحال حاضر می‌بینیم به نفع برخی سرمایه‌دار‌ها کار می‌کند و منافع خودشان را در نظر می‌گیرند.
علی طیب‌نیا، هم در این دیدار اظهار کرد: دولت زمانی که روی کار آمد که شرایط اقتصادی کشور بسیار ویژه بود و در یک‌سال گذشته تلاش کردیم این وضع را ساماندهی کنیم و توانستیم تورم را از ۴۰‌درصد به ۱۶‌درصد کاهش دهیم و رشد و ایجاد اشتغال در 6 ماهه اول را به ۴‌درصد رساندیم. طیب‌نیا با اشاره به این‌که قصد داریم اقتصاد مقاومتی و مهمتر از آن احکام فقهی را در نظام بانکی شکل دهیم ابراز کرد:  بانکداری بدون ربا و بعد‌ها بانکداری اسلامی را می‌خواهیم ایجاد کنیم اما این کار سختی است.
کسی که در این شرایط
مسئولیت قبول کند، مجاهد است
همچنین وزیر اقتصاد و امور دارایی با آیت‌الله‌شبیری‌زنجانی هم دیدار کرد.
آیت‌الله‌شبیری‌زنجانی در دیدار با وزیر امور اقتصاد و دارایی عنوان کرد: کسی که در این وضع امکانات و شرایط اقتصادی مسئولیتی قبول کند مجاهده کرده است. علی طیب‌نیا نیز در دیدار با آیت‌الله شبیری زنجانی ابراز داشت: این دولت موفق شد با وجود تحریم‌ها آرامش نسبی در کشور و همچنین کاهش تورم را ایجاد کند و رشد تولید مثبت شود.
آیت‌الله وحید خراسانی هم در دیدار با وزیر امور اقتصاد و دارایی با تأکید بر رفع مشکل اشتغال جوانان و معیشت مردم اظهار داشت:  این موضوع کاملا مشهود است که دولت برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کند. این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: چون شما دولتمردان درد دین و درک به معنای علم و شناخت دارید قطعا در کارتان موفق خواهید بود.
طیب‌نیا همچنین با آیت‌الله شهرستانی، نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله‌سیستانی در ایران هم دیدار کرد.


تعداد بازدید :  82